Uudessa BMW X1:ssä on kaikki ne ominaisuudet, jotka tarvitaan huipulle pääsemiseen – etenkin nelivetoisena ja upealla 2-litraisella tuplaturbodieselillä varustettuna.
Tykkäsimme
- jousituksesta mukautuvalla iskunvaimennuksella
- kasvaneista tiloista
- moottorin ja automaatin yhteispelistä
- uudesta ulkomuodosta
Emme tykänneet
- hyvää ei saa ilmaiseksi – eikä edes pienellä rahalla
Ensimmäisen sukupolven X1 on hyvä auto, mutta ensimetrit uuden sukupolven ratissa saavat edeltäjän tuntumaan heti kovin vanhalta. Uusi on niin paljon parempi – monessakin suhteessa.
Uusi X1 pohjautuu BMW:n uudelle etuvetoiselle pohjalevylle, eli alakerta on sama kuin 2-sarjan Active Tourerissa. X1 hyötyy tästä ennen kaikkea avarampina sisätiloina, vaikka auto onkin lyhentynyt neljällä sentillä. Tilat on käytetty nyt niin paljon paremmin hyväksi.
Korkeutta X1:lle on sen sijaan kertynt viisi senttiä lisää, ja leveyssuunnassakin kasvua on kolme senttiä. Näin ollen uusi arkkitehtuuri ja uudet ulkomitat ovat antaneet BMW:n muotoilijoille mahdollisuuden uudistaa auton olemusta. Kokonaisuus on edeltäjää tasapainoisempi.


