BMW tulee rytinällä hybridimarkkinoille. 225xe Active Tourerin lisäksi työsuhdeautoilijoita kosiskellaan myös 3-sarjan ladattavalla hybridillä. Paketti on kiinnostava.
Suomeen maaliskuu 2016
Hinta alk. 45 884 €
Tykkäsimme
- voiman tunteesta
- alhaisesta verosta
- runsaista ajoasetuksista
Emme tykänneet
- tavaratila kutistunut
- polttoainetankki vain 41-litrainen
- missä se pistoke taas olikaan?
Toisin kuin Active Tourerin hybridiversiossa, 3-sarjassa bensakone on 4-sylinterinen. Kyseessä on sama voimala, joka kuljettaa 320i:tä. Yhtä ja sama, voimalinjan sähköistäminen tekee hyvää myös Kolmoselle, ehkäpä jopa Active Toureria enemmän, sillä voiman tunnetta arvostaa enemmän businesslimusiinissa kuin tila-autossa. Ja ovathan 330e:n suorituskyky- ja kulutuslukemat mielenkiintoista tutkittavaa.
Ajossa sähkömoottorin voiman tuntee heti. Sähkön avulla auton suorituskyky on tasoissa kuutoskoneisen 330i:n kanssa. Voiman tunne on sekin samantapainen, tietämätön voisi kuvitella helposti jopa ajavansa kuutoskoneista autoa. Voimalinja vetää autoa nöyrästi ja jouheasti isollakin vaihteella.
Kun 225xe on nelivetoinen, 3-sarja on rehellisesti takavetoinen. 88-hevosvoimainen sähkömoottori sijaitsee nyt polttomoottorin ja vaihteiston välissä. Se on tuttu sulavasti toimiva 8-portainen automaatti.

