Useat autovalmistajat kiillottavat merkkinsä imagoja mallistojen huipulta löytyvillä tehoversioilla. Harvalla on yhtä vakuuttavaa moottoriurheilutaustaa kuin Alfa Romeon neliapilatunnuksella (Quadrifoglio Verde).
Hinta alkaen 43 994 €
Tykkäsimme
- Tunnepuolesta
- Muotoilusta
Emme tykänneet
- Ohjaustuntumasta
- Automaatin toiminnasta
Juuret ulottuvat aina 1920 luvulle asti, jolloin kilpa-autoihin maalattiin neliapila tuomaan onnea. Menestystä tuli heti ensimmäisestä kilpailusta lähtien, kun Alfa Romeo voitti Targa Florio -kilpailun. Tunnus koristi myös F1-maailmanmestaruuden tuonutta autoa vuonna 1950.
Sittemmin neliapila on löytänyt tiensä myös italialaismerkin urheilullisempiin henkilöautomalleihin. Yksi näistä on Teknavin Suomessa koeajama Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde, joka uudistui mallivuodelle 2015. Auto on läpikäynyt joukon kosmeettisia uudistuksia. Samalla huippuversion tehoa on nostettu viidellä hevosvoimalla lukemaan 240. Voimanlähteenä käytettään samaa moottoria kuin paljon kehuja saaneessa 4C-urheiluautossa.



