Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Katuvainen McLaren-pomo: Olin väärässä

Martin Whitmarsh varikkomuurilla
Martin Whitmarsh varikkomuurillaGetty
Julkaistu 14.05.2012 17:15(Päivitetty 14.05.2012 17:17)

McLarenin tallipäällikkö Martin Whitmarsh harmittelee pysähtymiskäskyn antamista Lewis Hamiltonille paalupaikkakierroksen jälkeen.

Talli käski Hamiltonia jättämään autonsa radan varteen polttoaineen käytyä vähiin, vaikka sääntöjen mukaan autoon on tankattava niin paljon bensaa, että sillä pääsee takaisin varikolle. Kilpailun tuomaristo pudotti Hamiltonin paalupaikalta viimeiseen lähtöruutuun sääntörikkomuksen takia.

- Minä tein päätöksen... olin väärässä. En odottanut sen seurauksen olevan, että lähtisimme matkaan viimeisenä, Whitmarsh myöntää Crash.netin mukaan.

Hamilton olisi päässyt matkaan paljon paremmasta asemasta, jos olisi jättänyt viimeisen aikakierroksensa kokonaan väliin.

- Jälkiviisaana olisin voinut tehdä toisenlaisen päätöksen ja hän olisi voinut tulla takaisin varikolle lämmittelykierroksen jälkeen. Suoraan sanottuna en odottanut tällaista rangaistusta, Whitmarsh myöntää.

Whitmarsh keskittyi päätöksenteossaan vain siihen sääntöpykälään, että tankissa pitää olla riittävästi bensaa litran suuruisen näytteen antamiseksi. Tankkiin jäi 1,3 litraa, mikä ei riittänyt sekä näytteen antamiseen että varikolle palaamiseen.

- Emme tienneet tarkalleen, mitä oli tapahtunut. Data kertoi meille, että tankissa oli vähemmän bensaa kuin haluaisimme emmekä tienneet, oliko data oikeassa vai väärässä. Silloin täytyy ottaa jokin näkökanta. Minä halusin antaa Lewisille mahdollisuuden olla paalulla, Whitmarsh selvitti päätöksensä taustoja ESPNF1-sivuston mukaan.

Näin Hamiltonin bensavirhe tapahtui

Hamilton ylpeä ajostaan: Sain renkaani kestämään

Lisää aiheesta:

Ecclestone: KERS syynä Williams-tallin tulipaloonRed Bull -pomo: Williams ei tiedä syytä voittoonsaVauhdin katoaminen ihmetyttää ButtoniaMaldonado: Pelkäsin tallini puolestaRäikkönen kertaa lämpötilan tärkeyttä - "jossittelu energian tuhlausta"Lotus-pomon luonnehdinta: Kimi on kuin villieläin
Espanja 2012

Tuoreimmat aiheesta

Espanja 2012
  • 30.05.201212:30
    Espanja 2012

    Ecclestone: KERS syynä Williams-tallin tulipaloon

  • 19.05.201213:37
    Espanja 2012

    Red Bull -pomo: Williams ei tiedä syytä voittoonsa

  • 18.05.201211:26
    Espanja 2012

    Vauhdin katoaminen ihmetyttää Buttonia

  • 18.05.201211:24
    Espanja 2012

    Maldonado: Pelkäsin tallini puolesta

  • 17.05.201218:28
    Espanja 2012

    Räikkönen kertaa lämpötilan tärkeyttä - "jossittelu energian tuhlausta"