Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Hamilton ylpeä ajostaan: Sain renkaani kestämään

Lewis Hamilton
Lewis HamiltonGetty
Julkaistu 14.05.2012 12:46(Päivitetty 14.05.2012 12:50)
Toimittajan kuva

Jani Merimaa

jani.merimaa@mtv.fi

Aggressiivisesta ajotyylistään tunnettu McLaren-kuski Lewis Hamilton sai renkaansa kestämään Espanjan GP:ssä.

Viimeisestä lähtöruudusta matkaan lähtenyt Hamilton ajoi kahdeksannelle sijalle kahden pysähdyksen taktiikalla, kun taas muut kärkikuskit pysähtyivät varikolla kolmeen kertaan.

- Olen ylpeä suorituksestani ja ylpeä myös tallista. He tekivät mahtavaa työtä. Varikkokäyntien kanssa oli todellista parannusta kyseisellä osa-alueella viime aikoina kokemiemme vaikeuksien jälkeen. Kokonaisuutena tulos oli mielestäni paras, jonka pystyimme saavuttamaan, Hamilton iloitsi.

- Minä yritin ainoana kuljettajana kahden varikkokäynnin taktiikkaa ja olen iloinen, että sain sen toimimaan. Ihmiset sanovat usein, että minulla on aggressiivinen ajotyyli, mutta viimeinen stintti kovemmilla renkailla oli 31 kierroksen mittainen, joten uskon osoittaneeni, että pystyn saamaan renkaani kestämään, Hamilton jatkoi.

Hamilton pudotettiin paalupaikalta viimeiseen lähtöruutuun, koska hänen autossaan oli liian vähän polttoainetta aika-ajossa.

- Oli valtava haaste tulla hänniltä läpi joukon, mutta en missään vaiheessa antanut periksi edes sekunnin ajaksi. Lupasin ennen kisaa, että annan kaikkeni, ja juuri sen tein. Minulle kilpa-autoilussa on kyse juuri tästä, Hamilton sanoi.

Lisää aiheesta:

Ecclestone: KERS syynä Williams-tallin tulipaloon
Red Bull -pomo: Williams ei tiedä syytä voittoonsa
Vauhdin katoaminen ihmetyttää Buttonia
Maldonado: Pelkäsin tallini puolesta
Räikkönen kertaa lämpötilan tärkeyttä - "jossittelu energian tuhlausta"
Lotus-pomon luonnehdinta: Kimi on kuin villieläin
Espanja 2012

Tuoreimmat aiheesta

Espanja 2012
  • 30.05.201212:30
    Espanja 2012

    Ecclestone: KERS syynä Williams-tallin tulipaloon

  • 19.05.201213:37
    Espanja 2012

    Red Bull -pomo: Williams ei tiedä syytä voittoonsa

  • 18.05.201211:26
    Espanja 2012

    Vauhdin katoaminen ihmetyttää Buttonia

  • 18.05.201211:24
    Espanja 2012

    Maldonado: Pelkäsin tallini puolesta

  • 17.05.201218:28
    Espanja 2012

    Räikkönen kertaa lämpötilan tärkeyttä - "jossittelu energian tuhlausta"