Asiantuntija uskoo, että inhimillinen virhe aiheutti junaturman Tanskassa varhain torstaiaamuna.
Kaksi junaa törmäsi varhain torstaiaamuna Tanskassa, kertoo uutistoimisto Reuters tanskalaismediaan viitaten.
Junaturman aiheutti inhimillinen virhe, arvioi asiantuntija tanskalaiselle Berlingske-lehdelle.
Asiantuntijan arvion mukaan toisen junan kuljettaja olisi jättänyt huomiotta pysähtymismerkin ennen yksisuuntaista rataosuutta.
Viranomaiset eivät toistaiseksi ole kommentoineet turman syytä.
Onnettomuus tapahtui Kagerupissa. Uutistoimisto Ritzaun mukaan onnettomuudessa on loukkaantunut ainakin 17 ihmistä. Heistä viiden tila on kriittinen.
Tanskan yleisradioyhtiön DR:n mukaan poliisi arvioi aikaisemmin loukkaantuneiden määräksi 5–10.
Viranomaisten mukaan kaikki matkustajat on saatu evakuoitua junista, eikä kukaan ole jäänyt loukkuun.
