Jos Postiin haluat soittaa nyt, niin takuulla yllätyt: Tunti jonotusta ilman vastausta

Postin asiakaspalvelupuhelin on ollut kesällä niin ruuhkautunut, että asiakkaat ovat jonottaneet palvelua välillä jopa tunnin.

Tunnin jonotuksen jälkeen puhelut ovat joskus jopa katkenneet.  

Pahin tukos oli touko-kesäkuussa, mutta tunnin jonot ovat edelleen mahdollisia kuluttajien tuote- ja palveluneuvonnassa, kertoo Postin asiakaskokemus- ja kanavajohtaja Jyri Ratia.  

Pitkät jonotusajat puheluissa ovat monelle tuttuja erityisesti menneinä vuosina esimerkiksi teleoperaattorien tapauksessa.

Ratian mukaan tietojärjestelmähäiriöiden lisäksi syy on, ettei Posti ole osannut varautua asiakasmääriin puhelimessa. Palveluja siirretään sen sijaan yhä enemmän nettiin. 

-Suurin osa asiakaspalveluun tulevista tiedusteluista koskevat asioita, jotka kerrotaan jo verkossa.  

Ratian mukaan ruuhkapiikit ovat jo lyhentyneet alkukesään verrattuna, ja hän lupaa, että loppuvuonna niitä on nykyistä vähemmän.  

Lue myös:

    Uusimmat