HS: Sarasvuo myi kiukuspäissään Teslansa, mutta osti pian uuden – näin sujuu pakkasautoilu

Mediapersoona, yritysvalmentaja Jari Sarasvuo on kokenut vivahteikkaan omistajapolun Teslan asiakkaana.

Sähköauto Teslalla ajava yrittäjäjulkkis Jari Sarasvuo kertoi Helsingin Sanomille loukkaantuneensa ensimmäisen Teslansa oston jälkeen. Auton toimintasäteeksi oli luvattu 502 kilometriä – Sarasvuo ei kuitenkaan päässyt lataamatta kotoaan Kauniaisista Turkuun ja takaisin (noin 300 kilometriä edestakaisin). Hän myi auton naapurilleen.

Sarasvuo tuli katumapäälle, ja nyt alla on toinen Tesla Model S. Siinä on neliveto ja noin 700 hevosvoimaa. Sähköautoilun Sarasvuo ottaa nykyisin seikkailuna – esimerkiksi pakkaskeleillä.

– Toimintasäteestä lähtee tällaisilla keleillä melkein puolet. Sehän on vähän sama, jos ajaisit tavallisella autolla, ja pakkasella sulta otettaisiin puolet bensasta tankista. Hehheh!, Sarasvuo kertoo Hesarille.

Hyvänä puolena Sarasvuo näkee lataushinnat. Hän lataa autoa yösähköllä, jolloin "tankillinen" täyttyy hänen laskujensa mukaan noin 3,50 eurolla.

Hän toteutti myös oman käytännön kokeen Teslan pakkaskestosta: hän jätti Teslan lataamatta kolmeksi päiväksi ja kahdeksi yöksi pihalleen. Pakkasta oli alimmillaan 10 astetta, enimmillään 25 astetta. Tesla lähti liikkeelle ilman ongelmia.

Nollasta sataan kolmessa sekunnissa 2:46

Näin toimii Teslan Autopilot 1:16

Lue myös:

    Uusimmat