Kaasuautoilu on jäänyt vähälle huomiolle Suomessa. Kaasu lukeutuu ympäristöystävällisiin vaihtoehtoisiin polttoaineisiin, mutta se on jäänyt keskusteluissa selkeästi hybridi- ja sähköautojen jalkoihin. Sähkö kun tuntuu tällä hetkellä olevan niin sanotusti kuumaa kamaa.
Monilla eurooppalaisilla valmistajilla on tarjolla kaasuversioita sekä henkilö- että tavara-autoista. Euroopassa suuria kaasuautoilumaita ovat muun muassa Italia, Saksa ja Suomeen verrattuna myös Ruotsissa on monikymmenkertainen kaasuautokanta. Suomessa kaasuautoja on myyty jo vuosien ajan vajaan 200 auton vuositahtia, ja autokanta on noin parin tuhannen paikkeilla.
Yksi yleisimmistä argumenteista kaasuautoilua vastaan tuntuu olevan harva tankkausverkosto. Etenkin pääkaupunkiseudulla tämä kuitenkin alkaa olla vain huono tekosyy, sillä asemia on sekä keskustan tuntumassa että kehäteiden varsilla. Myös valtateiden varsilla eri puolilla maata on yksityisiä asemia, jotka mahdollistavat kaasun hyödyntämisen myös pidemmillä matkoilla. Toki kaasuautolla voi ajaa myös normaalisti bensiinillä, jolloin riski matkan katkeamisesta on yhtä suuri kuin millä tahansa muullakin autolla.



