Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Haastattelussa Seatin tuore pääjohtaja – uusi katumaasturi tuli, mutta mitä muuta on luvassa?

Julkaistu 02.03.2016 15:25
Toimittajan kuva

Teknavi

toimitus@teknavi.fi

Italialainen Luca de Meo on nähnyt johtajana monta automerkkiä. Nyt hänen vastuullaan on nostaa Seatin markkinaosuutta ja tehdä samalla Seatista taloudellisesti kannattava automerkki.

Olette juuri aloittaneet Seatin johtajana. Mitkä ovat ensivaikutelmat?
– Seatin uuden nousun perusta on olemassa. Organisaatio on tehnyt viime aikoina erinomaista työtä. Espanjalainen tunnelataus ja saksalainen tekniikka on sekoitus, joka on löytänyt asiakkaat. Nyt meidän pitää vain huolehtia jatkuvuudesta.

Seatin menestyksen takana ovat Ibiza ja ennen kaikkea Leon. Kuinka suuri rooli uudella katumaasturilla on tulevaisuudessa?
– Ateca on tärkeä palanen myynnin tasaamisessa. Mitä laajempi mallisto on, sitä tasaisempaa myynti on. Ateca on myös tärkeä imagotuote meille ja antaa mallistoon tärkeän ja haluttavan lisäversion.

Uusi katumaasturi tuskin kuitenkaan riittää tulevaisuuden turvaajaksi. Mitä muuta Seatilta on luvassa?
– Ateca aloittaa Seatin mallistolaajennuksen, luvassa on kolme uutta mallia seuraavan kahden vuoden sisällä. Ateca saa pian myös pikkusisaren. Uusien tuotteiden avulla meidän pitää muuttaa Seatin imago edelläkävijän suuntaan.

Mikä rooli Alhambralla on jatkossa Seatin mallistossa?
– Alhambra on erittäin tärkeä malli Seatille. Me tarvitsemme sille seuraajan. Miten se toteutetaan, siitä ei ole vielä päätöstä.

Entä Mii?
– Sen seuraajan on oltava selvästi nykyistä parempi. Auton pitää näyttää paremmalta, jotta Seat voi pärjätä tässä kokoluokassa entistä paremmin. Kokoluokka on meille tärkeä, mutta markkinaosuuden kasvattaminen tulee olemaan iso haaste.

Seat on löytänyt uuden menestysreseptin tuomalla vahvan ja ilmeikkään muotoilun tutun VW-peräisen tekniikan päälle. Eikö tätä olisi hyvä korostaa vielä erityisesti tunteisiin vetoavalla korimallilla? Miten olisi avonainen Seat?
– Ennen kuin aika on kypsä tähän, meidän pitää tehdä muutama muu asia ensin. Tärkein tehtävämme on nyt siis myyntimenestyksen jatkaminen sekä tulevaisuuden turvaaminen kestävän kasvun myötä. Ja kun kerran puhumme tunteista, minä olen Cupra-fani.

Lue myös: Seat Ateca: vihdoinkin uutuus suosikkiluokkaan

Lisää aiheesta:

Skodan pääjohtaja haastattelussa – nämä kolme megatrendiä määrittelevät merkin tulevaisuuttaPäästöskandaali teki Volkswagenin vuodesta vaikean – näin pääjohtaja kommentoi merkin tilannettaQ2 esiteltiin Genevessä – Audin pääjohtaja lupaa vielä lisää Q-mallejaHaastattelussa Porschen pääjohtaja – mitä on luvassa ja miltä merkin tulevaisuus näyttää?Haastattelussa Opelin pääjohtaja: ”Tuomme myyntiin sellaisia autoja, joita kukaan ei meiltä odota”Analyysi: Elämää VW-kohun jälkeen – lopetetaanko nämä automallit?
SeatAutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Seat
  • 07.08.202213:55
    Autot

    Mitä tapahtuu Volkkareille, Seateille ja Skodille? Muutoksia luvassa: "Olemme tuhlanneet liikaa aikaa siihen, että..."

  • 08.04.202217:54
    Autot

    Saksalaisjätti luopuu valtaosasta bensa- ja dieselautojaan – haluaa takoa enemmän rahaa

  • 15.11.202106:29
    Autot

    Näitä driftaavia katumaastureita saadaan Suomeen vain kymmenen – osto-oikeudet arvotaan

  • 05.08.202106:41
    Sähköautot

    Katso kuvat hurmaavasta vauhtipedosta – sporttimerkin ensimmäinen täyssähkö on pian myös Suomessa

  • 04.12.202017:03
    Volkswagen

    Volkswagen ei todennäköisesti saavuta ajoissa EU:n päästömääräyksiä – uhkana jopa satojen miljoonien sakot