Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Seat Ateca: vihdoinkin uutuus suosikkiluokkaan

Julkaistu 01.03.2016 17:14
Toimittajan kuva

Vesa Eskola

toimitus@teknavi.fi

Seat on saanut odottaa lupaa katumaasturinsa valmistamiseen todella kauan. Se on vaikeuttanut myynnin kasvua, kun mallistosta on puuttunut kokonaan kuluttajien tällä hetkellä peräänkuuluttama korimalli.

Nyt odotus on vihdoin päättynyt. Atecan muotoilu noudattelee Seatin nykylinjaa, ja sukunäkö Leoniin on selvä. 4,36 metriä pitkänä Ateca on myös hyvin kompaktin näköinen, mutta sen sisällä on yllättävän hyvin tilaa – ja etenkin takapenkillä. Myös kontti on 485-litraisena mukavan iso.

Ohjaamo on tuttua Seat-tyyliä, plussaa tulee nyt riittävän kokoiseksi kasvaneesta kosketusnäytöstä. Varustetasoja on kolme: tutut Reference ja Style – sekä uutena varustetasona Xcellence. Sporttisempaa FR-tasoa ei ainakaan toistaiseksi tule tarjolle.

Moottoripaletti on laajahko. Suomalaisia kiinnostava peruskone on 1,4-litrainen ja 150-heppainen bensaturbo, jonka saa sekä manuaalina että automaattina – ja myös sekä etu- että nelivetoisena. Mielenkiintoinen moottori on myös 3-sylinterinen ja 115-hevosvoimainen bensaturbo. Dieselvalikoimaan kuuluu sekä 1,6- että 2-litrainen versio. Tehokkaimmat versiot sekä bensa- että dieselversioissa ovat 190-hevosvoimaisia.

Suomeen Ateca saapuu lokakuussa, ja auto hinnoitellaan vahvasti Nissan Qashqaita vastaan. Etuvetoisen version hinnat alkanevat siis n. 23–24 000 eurosta. Kohtalaisen hyvin varustellun ja automaattivaihteisen 1.4 TSI:n hinnan voi siis senkin toivoa jäävän vielä alle 30 000 euroon. Huippuversiot maksanevat hieman päälle 40 000 euroa. Ensikoeajolle pääsemme kesäkuussa.

Lisää aiheesta:

Ensituntuma: Seat Arona – kaikki hyvinSeat esitteli uutuuden kasvavaan crossover-luokkaan – tässä on raikas AronaTässä on Skodan uusi katumaasturi Karoq – ainekset suureen suosioonUudistunut Leon lähtee uuteen kotiin 18 252 eurollaKoeajo: Miten olisi Fiatin iso sedan houkuttelevaan hintaan?Koeajossa uusi Renault Mégane – mielenkiintoinen vaihtoehto Suomen rakastetuimpaan autoluokkaan
SeatAutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Seat
  • 07.08.202213:55
    Autot

    Mitä tapahtuu Volkkareille, Seateille ja Skodille? Muutoksia luvassa: "Olemme tuhlanneet liikaa aikaa siihen, että..."

  • 08.04.202217:54
    Autot

    Saksalaisjätti luopuu valtaosasta bensa- ja dieselautojaan – haluaa takoa enemmän rahaa

  • 15.11.202106:29
    Autot

    Näitä driftaavia katumaastureita saadaan Suomeen vain kymmenen – osto-oikeudet arvotaan

  • 05.08.202106:41
    Sähköautot

    Katso kuvat hurmaavasta vauhtipedosta – sporttimerkin ensimmäinen täyssähkö on pian myös Suomessa

  • 04.12.202017:03
    Volkswagen

    Volkswagen ei todennäköisesti saavuta ajoissa EU:n päästömääräyksiä – uhkana jopa satojen miljoonien sakot