Syksy on metsästyskautta ja Yhdysvaltojen maaseudulla se on ilmeisesti myös vuodenaika, jolloin autokauppa hiljenee.
Myynnin vauhdittamiseksi eteläcarolinalainen Ford-jälleenmyyjä aloitti uuden mainoskampanjan nimeltään ”Jumala, aseet ja Amerikka!” Kampanjan aikana uuden tai käytetyn auton ostaja saa kaupan päälle raamatun, haulikon ja Yhdysvaltain lipun.
– Lokakuu on omituinen kuukausi autokaupassa, liikkeenjohtaja Derrick Hughes kertoo Detroit Free Pressille. Se on tyyntä ennen myrskyä tyyppinen kuukausi, silloin täytyy olla jotain meininkiä. Autokaupassa lokakuu on hiljaisin ja marraskuu toiseksi hiljaisin kuukausi.
Jälleenmyyjä kertoo, ettei kampanja ole poliittinen kannanotto, vaan liike vetoaa kampanjalla paikallisten asukkaiden uskonnollisiin taipumuksiin, isänmaallisuuteen ja rakkaudesta metsästykseen.
Ostamisen yhteydessä asiakkaille annetaan etuseteli ja paperit taustatarkistukseen, jotka viedään paikalliseen urheiluvälinekauppaan. Jos he eivät läpäise taustatarkistusta tai haluavat ostaa jotain muuta kuin aseen, etuseteliä voi käyttää muiden tuotteiden ostamiseen.
Aiempi kampanja pyydettiin lopettamaan
Viime kesänä Alabaman Ford-jälleenmyyjällä oli samantapainen kampanja itsenäisyyspäivän aikaan. Kampanjan teema oli tuolloin "Jumala, aseet ja vapaus”, jolloin liike myös antoi Raamatun, Yhdysvaltain lipun ja aseen auton ostajalle.