Ei mitään kohujulkkiksia – hellyyttävät ilmiöt nousivat googlatuimmiksi

Toukokuussa suomalaiset olivat kiinnostuneita herkuttelusta ja ilahduttamisesta. Tämä ilmenee sekä Googlen haetuimmista sanoista että sosiaalisessa mediassa käydyistä keskusteluista.

Raparperipiirakka oli yksi toukokuun haetuimpia sesonkisanoja Googlessa.

– Suosio on ollut suurimmillaan koskaan nyt toukokuussa. Olen kuullut, että nyt on erittäin hyvä raparperivuosi, kertoo Googlen analyytikko Johanna Wahlroos.

Myös MTV:n sosiaalisen median tuottaja Mari Rasimus törmäsi raparperipiirakkaan useasti viime kuussa.

– Tällaiset perinteisetkin asiat nousevat hyvin sosiaalisessa mediassa, reseptejä jaetaan, mutta kyllä isot mediailmiöt ja muut hauskat ja yllättävät ilmiöt.

Sesonkikategoriassa toiseksi eniten Googlesta haettiin äitienpäivärunoja. Moni äiti taisi saada korttiinsa suloisen runon, jonka Huomenta Suomen juontaja Tapio Nurminen lausui lähetyksessä.

Urheilu vetää hakukoneissa ympäri vuoden ja toukokuussa suomalaiset olivat erittäin kiinnostuneita hakemaan tietoa MM-jääkiekosta ja MM-pelaajista.

Rasimus kertoo, että jääkiekon MM-kisat puhuttivat paljon myös sosiaalisessa mediassa. 

Lisäksi tietoa haettiin muun muassa Pins-pisteistä ja euroviisuista. 

Lue myös:

    Uusimmat