Danske Bankin häiriötä korjataan edelleen, osalla asiakkaista verkko- ja mobiilipankki ei vieläkään toimi

Danske Bankin pankkipalvelut toimivat suurimmilta osin normaalisti, mutta osalla asiakkaista verkko- ja mobiilipankki ei vieläkään toimi. Osa palveluista toimii myös normaalia hitaammin.

Yhtiö kertoi aiemmin päivällä, etteivät sen verkkopalvelut toimi kunnolla.

Häiriö on vaikuttanut myös konttoreiden toimintaan. Konttorit ovat olleet auki, mutta osa asiakastapaamisista on siirretty, Danske Bankin viestinnästä kerrotaan STT:lle.

Sen sijaan korttimaksaminen onnistuu.

Ongelmien syytä ei tiedetä

Järjestelmäongelmien syy ei ole toistaiseksi Danske Bankin tiedossa. Pankki ei osaa arvioida häiriön kestoa, mutta kertoo pyrkivänsä korjaamaan tilanteen mahdollisimman nopeasti.

Yhtiö pyytää asiakkaitaan olemaan asiakaspalveluun yhteydessä myöhemmin, koska se ei pysty palvelemaan häiriön vuoksi asiakkaitaan normaalisti.

Maksuasiat voi hoitaa esimerkiksi MobilePayn avulla

Pankki kertoi aiemmin verkkosivuillaan, että sen pankkipalveluissa on vikaa järjestelmäongelmien vuoksi. 

Häiriön vuoksi verkkopankki ja mobiilipankki eivät toimineet normaalisti. Danske Bank suositteli häiriön aikana Twitterissä, että pankin asiakkaat hoitavat maksuasiat esimerkiksi MobilePayn kautta, jos tämä mahdollisuus on käytettävissä. 

27.12.2019 kello 17.50: Uutista päivitetty uusilla tiedoilla, minkä mukaan myös otsikkoa on muutettu.

27.12.2019 kello 15.20: Uutista päivitetty uusilla tiedoilla, minkä mukaan myös otsikkoa on muutettu.

Lue myös:

    Uusimmat