Perinteikäs saksalaismerkki tekee paluun Eurooppaan kiinalaisvalmisteisilla autoilla.
Pääkuvan videoVolvo XC40 loisti Euro NCAPin törmäystestissä |
Alkuperäinen Borgward meni konkurssiin vuonna 1961 oltuaan toiminnassa kolmen vuosikymmenen ajan. Merkki kuitenkin heräsi henkiin kiinalaisen rahan turvin vuonna 2015, ja viime vuonna se sai kaupaksi 4 500 autoa.
Nykyisen Borgwardin taustalla on Stuttgartissa päämajaansa pitävä Borgward Group AG, joka suunnittelee ja myy Kiinassa valmistettavia autoja. Yhtiön toimitusjohtajana toimii Rolls-Roycen entinen kehitysjohtaja Philip Koehn.
Borgwardin ensimmäinen liikepartneri Euroopassa on luxemburgilainen Autodis Mesch, joka käynnistää BX7-katumaasturin myynnin lähiaikoina. Kovin tiheää myyntiverkostoa ei kuitenkaan kannata odotella, sillä valmistaja tulee panostamaan Euroopassa erityisesti verkkokauppaansa.

