Se seuraa legendaarisia edeltäjiään. Ensin oli M3 Evolution (1988). Sitä seurasivat Sport-Evo (1990), M3 GT (1995) sekä uudemman ajan M3 CSL (2003) ja M3 GTS (2011). Nyt on alkamassa M4 GTS:n aikakausi.
Tykkäsimme
- Superautomaisen vakaa isoa kovaa ajettaessa
- Ohjaamon ergonomia täydellinen
- Alcantar-sävytteisessä ohjaamossa on fiilistä
- Erinomaisesta pidosta cup-renkailla
Emme tykänneet
- Suomeen ei tulossa yhtään autoa
Ei kuulu Suomen mallistoon
Valo vaihtuu vihreäksi. Syntisen harmaa M4 GTS oranssilla huomiovärillä vanteissa, alahuulessa sekä takasiivessä lähtee liikkeelle kuin takamukseen ammuttu karhu. Voima puhuu ja meno on äkäistä. Vauhtia on pian lasissa 100 km/h, ja meno vain yltyy.
Tämä auto on tehty radalle, joten Barcelonan moottorirata eli Circuit de Barcelona-Catalunya on juuri oikea paikka tällaisen auton testaamiseen. Rata sisältää pitkiä nopeita mutkia, tiukkoja jarrutuspaikkoja sekä hitaampia ja ahtaampia mutkayhdistelmiä.
M GmbH on tehnyt tämän auton kanssa taas kerran pitkää päivää. Pojat ovat varmaan kiertäneet Nürreä jokusen kerran. M4 GTS:n pohjana on jo sinänsä hauska M4, mutta sitä on rakennettu vielä isolla kädellä. Pyöränripustuksia on vahvistettu ja alakertaa viritetty muutenkin. Lisäksi autoa on kevennetty tekemällä esimerkiksi konepelti hiilikuidusta ja unohtamalla asentaa takapenkit. Auton aerodynamiikkaa on hiottu sitäkin, ja kolmilitrainen tuplaturbomoottori on viritetty 500-heppaiseksi. Perään on isketty komea ja säädettävä takasiipi. Auton alla rullaavat Michelinin Pilot Sport Cup 2 -kiekot: edessä koko on 265/35 R 19 ja takana 285/30 R 20.





