Bianca paljasti, mitä asiakkaiden kauppaan palauttamille meikeille tehdään: "Olin todella sokissa siitä, että näin palautuksia käsitellään"

Hiteiksi nousseilla videoillaan Bianca esimerkiksi kaapii meikkipaletin sisällön saksilla roskiin. Kaikkia palautettuja tuotteita ei voi palauttaa hyllyyn.

Bianca Ann Levinsonin videot ovat aiheuttaneet tyrmistystä netissä. Bianca on jakanut TikTok-videopalvelussa videoita, jossa näyttää, mitä kauppaan palautetuille kosmetiikkatuotteille tehdään, kertoo Buzzfeed.

– Olin todella sokissa siitä, että näin palautuksia käsitellään, Bianca kuvailee ensireaktiotaan.

Palautukset eivät aina palaa hyllyyn

Videoillaan Ulta-ketjulla työskentelevä Bianca esimerkiksi kaapii meikkipaletin sisällön saksilla roskiin ja kaataa hiustuotepullon sisällön roskakoriin. Suosituinta videota on katsottu jo 3,4 miljoonaa kertaa.

– Minuun sattuu katsoa tätä, kommentoija TikTokissa voivottelee.

– Tiedän, että sinun täytyy tehdä tuo, mutta se sattuu minuun niin paljon! Hah, niin paljon nättiä (menee hukkaan), toisen videon katsoja tuskailee.

"Halusin ihmisten tajuavan..."

Bianca julkaisi videot hyvässä tarkoituksessa.

– Halusin ihmisten tajuavan, että kun he palauttavat tuotteita, ne eivät aina mene takaisin hyllyyn, Bianca sanoo.

– Ihmisten pitäisi harkita uudelleen, ennen kuin palauttavat ostamansa tuotteen. Ymmärrän, että joidenkin on pakko palauttaa tuotteita, mutta jos se ei ole tarpeellista, en usko, että tuotteita kannattaa palauttaa.

@biancaann5

How returns are handled at the best beauty store ever💕 (I love my Ulta fam) ##ultabeauty ##workdistractions ##fyp ##checkthisout ##foryoupage

♬ original sound - biancaann5

Tuhoamiselle on syy

Biancan mukaan yhtiö tietää hänen videostaan. Naisen mukaan tuotteiden tuhoaminen muuttui helpommaksi, kun hänelle selitettiin syy.

Jos tuotteessa myytäessä oleva sinetti on rikottu, se ei enää ole hygieeninen. Siksi esimerkiksi meikit täytyy hävittää, vaikka ne vaikuttaisivat käyttämättömältä. Toisella videollaan Bianca esitteleekin  koskemattoman näköisiä meikkituotteita, joissa kuitenkin on jonkun sormenjälkiä. Jälkien vuoksi tuotteet pitää tuhota.

Osa ihmisistä myös etsii roskakoreista tuotteita, joita myydä. Tällöin ostaja voi saada infektion tai sairastua tuotteen vuoksi. Bianca toteaakin, että työnantaja haluaa toiminnalla suojella asiakkaitaan.

"Kerran asiakas tuli ja palautti yli 300 dollarin edestä meikkejä"

Biancan mukaan osa tuotteista voidaan kyllä palauttaa myyntiin, mutta kaikkia ei voida pelastaa.

– Meillä on ehdottomasti yli tuhannen dollarin edestä palautuksia viikossa. Kerran asiakas tuli ja palautti yli 300 dollarin edestä meikkejä, jotka piti kaikki heittää pois, Bianca kertoi.

Nainen rakastaa työtään kaikesta huolimatta. Hän toivoisi videoidensa saavan ihmiset ajattelemaan ennen ostopäätöksen tekemistä.

– Jos saisin päättää, miten teemme, haluaisin lahjoittaa esimerkiksi hygieniatuotteet miesten ja naisten turvakoteihin. Tiedän, että emme voi tehdä sitä infektioriskin ja saastumisen vuoksi, mutta jos voisimme löytää tavan sterilisoida tuotteet, sitä kannattaisi kokeilla, Bianca sanoo.

Lue myös:

    Uusimmat