Bugatti uskoo, että sen käyttämälle hirviömäiselle 16-sylinteriselle moottorille on kysyntää läpi koko vuosikymmenen.
Bugatti on hyödyntänyt Volkswagen-konsernin kehittämää WR16-moottoria autoissaan siitä lähtien, kun alkuperäisen Veyronin tuotanto käynnistyi vuonna 2005.
8,0-litraisesta ja 16-sylinterisestä WR16:sta otettiin Veyronissa irti 987 hevosvoimaa, mutta Bugatti Chiron Super Sport 300+:ssa siitä lähtee jo mielipuoliset 1 578 hevosvoimaa.
W16 elää ja voi hyvin
Brittiläisen Autocar-julkaisun haastattelema Bugatti-pomo Stephan Winkelmann vakuuttaa, ettei W16 ole katoamassa sen autoista mihinkään, vaikka ranskalaisvalmistajan onkin huhuttu suunnittelevan huomattavasti Chironia halvempaa, mahdollisesti sähkömoottoreihin luottavaa superautoa.