Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Audin RS-mallisto laajenee – kompaktien sporttien tehokuningas lyö tiskiin tasan 400 hv

Julkaistu 30.09.2016 12:12
Toimittajan kuva

Mikko Autio

mikko.autio@teknavi.fi

mikkoau

Erilaisten sähköautojen lisäksi Pariisin autonäyttely tarjoilee luonnollisesti myös sporttista osastoa. Audin osastolla yhtenä katseenkerääjänä komeilee ensimmäistä kertaa A3-mallisarjan sedanversiosta esiteltävä RS-versio.

Autoa ei tarvitse kauaa katsella huomatakseen kyseessä olevan jokin muu kuin vakiomalli. Keulan suuret ilmanottoaukot ja pullistetut lokasuojat viestivät menohaluista. Edessä raideleveyttä onkin kasvatettu 20, ja takana 14 millimetriä perusmalliin verrattuna. Takaosaa hallitsee RS-malleille tyypillisesti kaksi iso ovaalin muotoista pakoputkiston ulostuloa.

Sisätiloista löytyy niin ikään RS-malleille tyypillisesti urheilulliset penkit sekä ohjaamoa koristavia RS-logoja. Mittariston paikalle on tarjolla 12,3-tuumainen näyttö, ja auton ominaisuuksia voi hallita drive select -järjestelmän kautta.

Audi RS 3 sedanin keulalta löytyy sama uusi viisisylinterinen moottori, joka esiteltiin hiljattain TT RS -mallin myötä. 2,5-litraisesta moottorista puristetaan miehekkäät 400 hevosvoimaa ja vääntöä kurnuttavasta vitoskoneesta otetaan 480 newtonmetriä. Voima välitetään myös RS 3:ssa aina seitsemänvaihteisen kaksoiskytkinlaatikon kautta kaikille neljälle pyörälle. Näiden turvin Audin pikkusedani spurttaa satasen nopeuteen 4,1 sekunnissa ja huippunopeus on rajoitettu lukemaan 250 km/h. Jos luvassa on tyhjää autobahnaa, rajoittaminen nostaminen onnistuu lukemaan 280 km/h.

Galleria

Lue lisää uudella moottorilla varustetusta TT RS:stä:
Ensituntuma: Viiden sylinterin taikaa

Lisää aiheesta:

Porsche esitteli legendan uuden sukupolven – uusi 911 on tehokkaampi, nopeampi ja digitaalisempi kuin koskaan ennenNyt saa tavarat kyytiä – tämän sporttifarkun pellin alta löytyy 450 hevosvoimaaAudi luopui kasikoneesta – RS 5:n keulalta löytyy jatkossa turboahdettu V6Audin sporttimalli saa lisää puhtiaSalakuvat: Avoautoilun riemua viisisylinterisen tahtiinAudin suosikkimalli uudistuu – pellin alle tarjolle kolmisylinterinen vaihtoehto
AutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Autot
  • Eilen18:58
    Sähköautot

    Tämä on sähköautojen "Akilleen kantapää" talvisin – "Tulee aika monelle yllätyksenä"

  • Eilen14:47
    Romutuspalkkio

    Romutuspalkkio uuden auton hankintaan? Laki astuu voimaan vuoden alusta

  • ke16:45
    Sähköautot

    Miten estää sähköauton latausluukun jäätyminen? Asiantuntija vinkkaa kaksi kikkaa

  • 22.11.14:16
    Ruotsi

    Suomalaisen matkanjärjestäjän bussi suistui tieltä Ruotsissa – kymmenen sairaalaan

  • 22.11.12:15
    Liikenneturvallisuus

    Autoilija! Älä anna talvimyräkän yllättää, vaan toimi näin