Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Älä enää kiroa huonoa tietä – tämä keksintö muuttaa töyssyt sähköksi

Audin uusi iskunvaimennusteknologia hyödyttää erityisesti sähkö- ja hybridiautoja.
Audin uusi iskunvaimennusteknologia hyödyttää erityisesti sähkö- ja hybridiautoja.AUDI AG
Julkaistu 11.08.2016 13:02

MTV LIFESTYLE

Audin kehittämä iskunvaimennusteknologia auttaa säästämään polttoainetta ja vähentämään päästöjä – ja ehkäpä tekemään maamme teillä ajamisesta hieman mukavampaa.

Autojen iskunvaimentimet ottavat vastaan valtavasti liike-energiaa, joka menee hukkaan, kun se muuttuu lämpöenergiaksi. Audin eRot-prototyyppi mahdollistaakin tien epätasaisuuksien muuttamisen sähköksi. 

Audin innovaatio hyödyntää erityisesti sähkö- ja hybridiautoja, joihin sekä se itse että emokonserni Volkswagen panostavat lähivuosina voimakkaasti.

Prototyyppi myös mahdollistaa iskunvaimennuksen mukauttamisen hyvin nopeasti tien muutosten mukaan, mikä tekee ajamisesta aiempaa mukavampaa ja tasaisempaa.

Audi lupailee eRot-iskunvaimennuksen säästävän polttoainetta 0,7 litraa sadalla kilometrillä sekä vähentävän hiilidioksidipäästöjä kolme grammaa kilometrillä.

Vaakasuuntaiset iskunvaimentimet säästävät tilaa perinteisiin pystysuuntaisiin vaimentimiin verrattuna, mikä mahdollistaa myös aiempaa suuremmat tavaratilat.

Lähde: Audi

2:15Audi RS4 – ajamaton helmi vuodelta 2001


Lisää aiheesta:

Sähköä hipeille: Volkkari iski e-Golfin sisuskalut legendaariseen pikkubussiinT&T: Suomalaiskeksintö voi pidentää sähköauton toimintamatkaa 50 prosentillaHonda väittää kehittäneensä auton, jolla on tunteetVolkswagenilta "hopeinen" tuulilasi – miksei tätä ole keksitty aiemmin?Tulevaisuuden autoilua Volkswagenin silminBMW tuo eleohjauksen autoon: Ei enää nappien painalluksia
AudiSähköautotAutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Audi
  • 17.3.19:53
    Työelämä

    Heikon myynnin kanssa kamppaileva Audi vähentää Saksassa 7500 työpaikkaa

  • 20.12.202421:01
    Volkswagen

    Volkswagenin kaavailemista säästöistä sopu – Saksan tehtaat pysyvät auki

  • 11.11.202409:00
    F1

    Jättikauppa: Audin F1-hankkeesta hurjia tietoja

  • 03.09.202417:57
    Volkswagen

    Auton ostajille satojen miljoonien tappiot – Volkswagenin ex-pomo oikeuden eteen

  • 11.04.202409:22
    Autot

    Tällainen on tasavallan presidentin uusi virka-auto