VW kutsui johtajat koolle: Pöydällä brändiuudistus ja miljardileikkaukset?

Volkswagen vahvistaa tiedon perjantaille suunnitellusta johtoryhmän kokouksesta. Tarkoituksena on pohtia konsernin uudelleenjärjestelyä ja brändin uudistamista, kertoo Handelsblatt-lehteä siteeraava Automotive News Europe.

Konserni etsii parhaillaan uusia tapoja leikata kustannuksia ja säästää rahaa. Dieselskandaalin myötä se joutunee maksamaan korvauksia jopa kymmenien miljardien edestä tulevien vuosien aikana, joten leikkaukset tulevat tarpeeseen.

Volkswagenin brändijohtaja Herbert Diess on ilmoittanut, että kustannuksia olisi leikattavalla noin 3,7 miljardilla eurolla vuodessa vuoteen 2021 asti. Aiemmin konsernin toimitusjohtaja Matthias Müller puhui jopa 8 miljardin euron vuosittaisesta säästötarpeesta.

Perjantain istunnossa ei Diessin mukaan vielä tehdä päätöksiä mihinkään suuntaan, vaan tarkoituksena on ainoastaan keskustella yhtiön tulevaisuudesta.

Handelsblattin mukaan leikkaukset aiheuttanevat erityisen kovaa painetta konsernin premium-merkeille Audille ja Porschelle.

***

Nissan suunnitteli tulevaisuuden työpaikan pakettiautoon 1:03

Lue myös:

    Uusimmat