Viking Linen laivoista some-aluksia: Tutustuminen ”tarjontaan” onnistuu tehokkaasti

Viking Line on lanseerannut ilmaisen mobiilisovelluksen, jonka avulla laivan matkustajat voivat pitää yhteyttä omiin matkakumppaneihinsa tai etsiä uusia ystäviä matkan aikana.

Myös ostosmahdollisuudet, risteilyohjelma ja muu laivamatkojen keskeinen sisältö on saatavissa sovelluksen kautta suoraan matkustajien mobiililaitteisiin.

Ns. risteilysovellukset ovat melko uusi trendi:
Royal Caribbean ja Carnival Cruise Lines toivat omat mobiilipalvelunsa laivoihinsa viime vuodenvaihteessa.

– Uusi mobiilisovellus tekee Punaisista laivoista some-aluksia. Laivojen heikkoutena on perinteisesti ollut huono matkapuhelinkuuluvuus. Uusi sovellus hyödyntää laivan omaa sisäistä verkkoyhteyttä, jonka toimivuutta on myös tehostettu, hehkuttaa Viking Linen markkinointijohtaja Kaj Takolander.

Sovellusta on kehitetty suomalaisen teknologiayhtiö Ixonosin kanssa.

"Toimii myös deittisovelluksena"

Viking Linen mukaan mobiilisovellus parantaa yhteydenpitoa matkustajien kesken tuoden risteilyihin uuden sosiaalisen ulottuvuuden. Laivamatkan aikana matkustajat voivat luoda suljettuja keskusteluryhmiä omalle porukalleen. 

Toisaalta sovellus toimii myös deittisovelluksen tavoin uusien tuttavuuksien solmimiseksi. Sovelluksen käyttäjät voivat vapaaehtoisesti jakaa oman käyttäjäprofiilinsa ja täydentää sitä omalla kuvallaan.

Sosiaalisten ominaisuuksien lisäksi matkustajat voivat suunnitella oman risteilyohjelmansa, olla jatkuvasti ajan tasalla laivan elämystarjonnasta ja aukioloajoista sekä jatkossa myös tehdä omia ostoslistojaan etukäteen.

Ensivaiheessa sovellus on käytössä M/S Mariellan, M/S Gabriellan, M/S Amorellan, M/S Cinderellan ja M/S Viking Gracen matkustajilla.

Risteilysovellus on ladattavissa ilmaiseksi iOS- ja Android-älypuhelimille AppStore- ja GooglePlay-sovelluskaupoista.

Lue myös:

    Uusimmat