Viiden naisen kauan odotettu matka Kroatiaan alkoi haastavasti, sillä Norwegian perui heidän lentonsa vain hetkeä ennen koneen odotettua lähtöaikaa. Uusiin lentoihin ja muihin ylimääräisiin kuluihin on kulunut jo 3500 euroa.
Naiset saapuivat kentälle hyvissä ajoin ja pääsivätkin turvatarkastusten läpi nopeasti. Lentokentän ilmoitustauluista he huomasivat lennon olevan tunnin myöhässä.
Myöhemmin he saivat tekstiviestillä tiedon, että lento on peruttu teknisen vian vuoksi.
Norwegianin aulapalvelusta kerrottiin matkalaukkujen tulevan takaisin ja infon antavan lisää ohjeita. Infosta kuitenkin kerrottiin, että uutta lentoa tuskin on tulossa.
– Rupesimme itse järjestelemään, sanottiin vain, että ehkä korvataan ehkä ei, seurueesta kerrotaan.
He löysivät toisen lentoyhtiön lennot Kroatian Splitiin seuraavalle päivälle.
– Meillä oli mielikuva, että Norwegian korvaa lennot, mutta monille oli jäänyt epäselväksi, kun jutteli muiden matkustajien kanssa. Moni ei uskaltanut ostaa uusia lippuja, jos niitä ei korvatakaan.
Infosta seurueelle selvisi, että peruttu lento lähteekin juuri toiselle reitille, kun tekstiviestissä peruuntumisen syyksi sanottiin tekninen vika.
Etuseteli lentokenttähotelliin vaikeimman kautta
Lentokenttähotellista kerrottiin, että hotelliin on mahdollista saada etuseteli, jolla hotelli veloitetaan suoraan lentoyhtiöltä. Tunnin jonottamisen jälkeen Norwegianin puhelinasiakaspalvelusta kerrottiin etusetelin käytön olevan mahdollista vain kolmessa kaupungissa ja Helsinki ei ole yksi niistä.