Vihaiset VW-omistajat keksivät bisneksen - kauppaavat tarroja

Autoilijoiden vihassa piili bisnesmahdollisuus, kertoo Time.com.

Kun uutiset Volkswagenin päästöhuijauksesta levisivät syyskuussa, useat ihmiset ilmaisivat pettymyksensä ja raivonsa yhtiötä kohtaan. Nyt ikävään valoon joutuneiden Volkkareiden omistajat päättivät varmistaa, että vastaavassa tilanteessa olevat autoilijat voivat myös purkaa turhautumistaan – samalla hyötyen muiden vihasta.

Uusilta VWsham.com-verkkosivuilta (vapaasti suomennettuna VW-huijaus) voi tilata magneettisia puskuritarroja, jotka sisältävät Volkswagenin vastaisia viestejä. ”Tuleva entinen VW:n omistaja” ja ”Toinen autoni ei ole VW” ovat vain joitain esimerkkejä nettisivun valikoimista. Yhden magneettitarran hinta on 7,50 dollaria ja sivun mukaan 5% tuotosta menee puhtaampaa liikennettä ajavalle järjestölle.

"Häpeämme autoja, joilla ajamme"

Sivuston perustajat kertovat olevansa kahden diesel-Volkkarin omistajia, jotka olivat aiemmin “erittäin tyytyväisiä” valitsemiinsa autoihin. Asia kuitenkin muuttui skandaalin myötä:

– Luulit ostaneesi ”puhtaan dieselin” vain huomataksesi, että se olikin huijausta, he selittävät sivustollaan.

– Sen lisäksi, että olemme ärsyyntyneitä, häpeämme myös autoja, joilla ajamme. Haluamme muidenkin tietävän, kuinka vihaisia olemme Volkswagenin huijauksesta, sivun ylläpitäjät jatkavat.

He myös kannustavat muita VW:lla ajavia ”pistämään esille meidän magneettitarramme ja näyttämään kaikille, että olet vihaisempi kuin he”.

Volkswagenin yhdysvaltalaisen tytäryhtiön edustaja kertoi Fortune-julkaisulle, että yritys aikoo tarkastella sivustoa. VW:n Yhdysvaltain johtaja Michael Horn kertoi viime viikon tiistaina kongressille todistajanlausunnossaan, että yritys oli ”murtanut asiakkaidensa luottamuksen”.

– Välitön tavoitteemme on tuottaa ratkaisu asiakkaillemme, Horn sanoi.

Lähde: Time.com

Lue myös:

    Uusimmat