Porsche esitteli kolmannen sukupolven Cayennen noin vuosi sitten. Mallisto täydentyi keväällä mielenkiintoisella pistokehybridillä.
Suomessa pistokehybridien kysyntä kasvaa tasaiseen tahtiin. Kiinnostus näitä kohtaan on ymmärrettävää, sillä etenkin kalliimman hintaluokan autoissa hybriditeknologia pienentää päästöjä, mikä puolestaan näkyy suoraan maksettavan autoveron määrässä. Säästö voi olla jopa kymmeniä tuhansia euroja.
Juurikin Suomen autoverotus on siivittänyt Porsche Cayenne E-Hybridin myyntiä kesän aikana. Ennen syyskuun alun autoveromuutosta pistokkeesta ladattava hybridi oli Cayenne-malliston edullisin versio hieman yli 100 000 euron hinnallaan. Jos polttomoottorin parina toimivan sähkömoottorin halusi jättää pois, olisi siitä saanut maksaa valtiolla lähes 20 000 euroa lisää autoveron muodossa. Porsche ei ole vielä julkaissut uusi WLTP-mittausnormin mukaisia CO2-lukemia, eikä niihin pohjautuvia hintoja. Pelkästään elokuussa Cayenne E-Hybridejä ensirekisteröitiin Suomessa 93 kappaletta, mikä siivitti Porschen uuteen kuukausikohtaiseen ensirekisteröintiennätykseen. Samalla ylittyi myös viime vuoden kokonaisrekisteröinnit; elokuun loppuun mennessä Suomessa oli ensirekisteröity 269 Porschea.


