Honda pistää tehokkaiden urheiluautojen segmentin sekaisin tuoreella NSX:llä. 25 vuoden odotuksen jälkeen Hondalla on taas edustaja isojen poikien liigassa.
Suomeen vuoden 2016 aikana
 Hinta-arvio n. 300 000 euroa
Tykkäsimme
- suorituskyvystä
- ajettavuudesta mutkissa
- ultramodernista tekniikasta
- houkuttelevaan hintaan huima suorituskyky
Emme tykänneet
- ohjaamossa voisi olla enemmän fiilistä
- myös moottoriäänissä voisi olla enemmän luonnetta
- kaikkia ajonhallintajärjestelmiä ei saa kytkettyä pois
Odottavan aika on pitkä, ja tämän tietää myös Ted Klaus. Uuden NSX:n kehitysjohtaja on tehnyt töitä tämän auton parissa 10 vuotta. Mutta nyt NSX:n tuotanto on vihdoin käynnissä, ja ensimmäiset asiakkaat saavat pian autonsa. Autojen luovutukset alkavat USA:ssa nyt keväällä, Euroopan vuoro on myöhemmin syksyllä.
Teknavin yhteistyökumppanin Auto Zeitungin alla on vielä esisarjan auto, mutta auton viralliset arvot ovat vihdoin valmiit – tai no melkein. Honda ei vieläkään paljasta auton kiihtyvyyttä, Ted Klaus puhuu vain alle kolmen sekunnin ajasta. Huippunopeutta NSX kelaa yli 300 km/h.
Molempiin arvoihin on helppo uskoa, sillä tehoa ultramodernista hybridivoimalinjasta otetaan irti 581 heppaa. Maksimivääntö asettuu lukemaan 698 Nm. Ja tuota arvoa katsottaessa on muistettava se, että voimalinjasta löytyy peräti kolme sähkömoottoria. Sen takia Hondan edustajat puhuvat uudenlaisesta urheiluautokokemuksesta, joka on samalla sanaleikki (New Sportcar Xperience).




