Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Teknavi Pariisissa: Zlatan ja Volvo sittenkin paperia? Claudia Schiffer ja Corsa Opelin valopilkkuina

Julkaistu 04.10.2014 00:00

Zlatan Ibrahimovic ja Volvo XC90 olivat kova parivaljakko Pariisin autonäyttelyssä, mutta niin olivat myös Claudia Schiffer ja täysin uusi Opel Corsa. Superkauniin supertähden läsnäolo Corsan lanseeraustilaisuudessa Opelin osastolla kertoo, että Corsa on merkille tärkeä tuote.

Teknavi pääsi Pariisissa jututtamaan Opelin Suomen toimitusjohtaja Rami Kittilää (pääkuvassa) pariinkiin otteeseen. Kittilän väsymätön ja leveä hymy kertoo, että Opelin käyrä on Suomessa ylöspäin. Kovin monen suomalaisen automerkin toimitusjohtaja ei voi samasta syystä virnistellä. Astra, Insignia ja Mokka käyvät kaupaksi, vaikeista ajoista huolimatta. Opelin myyntiluvut ja prosenttiosuudet ovat selkeässä kasvussa.

Nyt käsissä uusi syömähammas, Opel Corsa, jonka Suomen lanseeraus on tärkeä – vaikkakin pikkuautojen segmentti on Suomessa verrattain pieni.

Rami Kittilä, Pariisissa näytillä on täysin uusi Opel Corsa. Paljon on laitettu uusiksi.
– Joo, kyseessä on Corsan viides sukupolvi. On tähdätty siihen, että auto on huomattavasti parempi ajettava, jäykempi, hiljaisempi ja siinä on paremmat sisätilat kuin edeltäjässä. Corsassa on myös uusi kolmisylinterinen turbomoottori, Kittilä vastaa ja jatkaa:

– Corsa on kaikille on tuttu Suomessa. Nimi on tunnettu, historia hyvä ja on paljon ihmisiä, jotka ovat olleet Corsan kanssa tekemisissä jossain vaiheessa elämäänsä. Pääsemme markkinoimaan autoa, joka on uusi, mutta tunnettu. Suomessa pyrimme tietenkin tarjoamaan Corsaa kilpailukykyisillä vaihtoehdoilla.

Tekniikkaan on kuitenkin kiinnitetty ehkä kaikkein eniten huomiota?
– On ehdottomasti. Toki Corsa on sisätiloiltaan ehkä luokkansa johtava auto. Autossa on muun muassa upea IntelliLink-käyttöliittymä.

Uudelle pohjarakenteelle kasattu Corsa vaikuttaa edeltäjäänsä atleettisemmalta, ja auton muotokieli on muutenkin selvästi modernimpi – ja ennen kaikkea nuorekkaampi. Sama nuorekkuus näkyy myös ohjaamossa, ja Corsa on myös tilavampi kuin ennen. Keskikonsolissa on Adamista tuttu ja Kittilänkin mainitsema 7-tuumainen IntelliLink-kosketusnäyttö, jonka kautta voi soittaa nettiradiota, katsella kuvia ja videoita sekä navigoida kohti uusia seikkailuja.

Milloin Corsa tulee Suomeen? Ja mitä se maksaa?
– Hintaneuvottelut ovat vielä kesken. Hinnat julkaistaan marraskuussa. Auto tulee tammikuussa Suomen markkinoille. Tammikuussa tulee myös Adam Rocks. Uuden Corsan hinnat asettuvat ehkä nykyistä mallia hieman korkeammalle. Tavoitteena on, että Corsan osuus meidän myynnissä tuplaantuu.

Opelin tavoitteena on myydä uutta Corsaa alkuun noin 800 kappaletta vuodessa. Kokonaisuudessa Opel hakee 5 500 auton myyntiä vuonna 2015. Aiemmin Corsan osuus on ollut 8–9 prosenttia kokonaismäärästä, nyt tavoitellaan lähes 20 prosentin osuutta.

Mokan, Insignian ja Astran kohdalla tilanne on Opelin kannalta hieno, sillä kaikkia myydään lähes yhtä paljon vuositasolla. Opel ei siis ole yksittäisen mallin varassa – ja nyt tarjolle tulee neljäs myyntivaltti.

Teksti ja kuvat: Jussi Ojala, Pariisi

Lisää aiheesta:

Top 5: Pariisin autonäyttelyn tuotantoautot – rohkeita uudistujia ja varman päälle pelaaviaNissan kadotti Micran identiteetin – ja hyvä niinOpelilla menee lujaa: Omega tekee paluun – katso uutuudet vuoteen 2020 mennessäKuvat: Opel Suomen toimitusjohtaja joutui lunastamaan lupauksensa – hiuksiin parturoitiin Opelin logoEnsituntuma Seat Ateca: maine on kova taakka kannettavaksi”Ford etenee autoyhtiöstä kohti auto- ja mobiliteettiyhtiötä”
AutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Autot
  • 10:29
    Liikenneturvallisuus

    "Yleinen harhakuva" lisää jopa ketjukolarin riskiä – autoilijat unohtavat liikenteessä tärkeän perusasian

  • 1.11.16:30
    TV-ohjelmat

    Moni muistaa Pimp My Ride -hittisarjan – karu totuus tuunatuista autoista voi yllättää

  • 1.11.11:45
    Sähköautot

    Talvi lähestyy: Mitä aloittelevan sähköautoilijan pitää ottaa huomioon?

  • 31.10.14:15
    Renkaanvaihto

    Yksi päivä herätti renkaanvaihtajat: "Hyvinkin kovaa tahtia on sen jälkeen vaihdettu"

  • 31.10.13:13
    Autoteollisuus

    Patriasta Valmet Automotiven pelastus? Aiesopimus panssariajoneuvojen tekemisestä