Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Tavis-miehet yhtä vetoavia kuin pyykkilautavatsat

Shutterstock
ShutterstockCopyright MTV Oyj 2010/Shutterstock
Julkaistu 25.05.2010 14:13(Päivitetty 25.05.2010 14:14)

Uusi tutkimus kyseenalaistaa kauneuskäsityksiä: tavallinen mies mainoksessa on aivan yhtä myyvä kuin bodattu adonis.

Austarialainen tutkimus otti selvää, minkälainen miesvartalo on mainoksissa vetoava. Tulokset ovat yllättäviä: keskikokoinen mies on aivan yhtä viehättävä kuin sixpackilla varustettu adonis.

Tutkija Philippa Didrichs Queenslandin yliopistosta näytti erilaisia mainoksia yli 600 myöhäisteini-ikäiselle. Mainokset olivat farkku-, ihonhoito- ja hajustemainoksia. Kuvissa esiintyi lihaksikkaita miesmalleja sekä hyvin tavallisen oloisia miehiä.

Kumpikaan sukupuoli ei pitänyt lihaksikkaiden miesmallien mainoksia vetoavampina. Itse asiassa tutkimukseen vastanneet pojat pitivät mainoksia, joissa oli pelkkä mainostettava tuote ilman ihmismallia, tehokkaampina kuin ihmismalleilla varustettuja mainoksia.

Vuonna 2008 Diedrich huomasi, että pluskokoiset naismallit myyvät tuotteita aivan yhtä tehokkaasti kuin hoikat kanssasisarensa.

Lähde: The Times of India

Kuva: Shutterstock

Lisää aiheesta:

Wenla asuu lapsensa kanssa puolet vuodesta poissa kotoa – "Ei muuta kuin vauva kainaloon ja menoksi"
Omistatko moottorikelkan? Varmista yksi asia – muuten vaarana "huomattavat kulut"
Tutkimusväite: Jo yksi kevytlimu päivässä voi lisätä maksasairauden riskiä
Ravintolayrittäjä Elias ilahtui Linnan juhlien säräuutisesta – "Suurin osa ei tiedä"
Poikkeuksellinen perinneruoka Linnan juhliin: Valmistaminen kestää jopa 4–5 päivää
Nyt paljastui tietoa Linnan juhlien ruoista
Lifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Lifestyle
  • 19:21
    Perhe

    Wenla asuu lapsensa kanssa puolet vuodesta poissa kotoa – "Ei muuta kuin vauva kainaloon ja menoksi"

  • 16:55
    Moottorikelkat

    Omistatko moottorikelkan? Varmista yksi asia – muuten vaarana "huomattavat kulut"

  • 14:52
    Sairaudet ja taudit

    Tutkimusväite: Jo yksi kevytlimu päivässä voi lisätä maksasairauden riskiä

  • 11:14
    Linnan juhlat

    Ravintolayrittäjä Elias ilahtui Linnan juhlien säräuutisesta – "Suurin osa ei tiedä"

  • 09:17
    Linnan juhlat

    Poikkeuksellinen perinneruoka Linnan juhliin: Valmistaminen kestää jopa 4–5 päivää