Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Suomessa ohjelmat katsotaan yhä enemmän netin kautta – yksi palvelu on kuningas

Colourbox
Julkaistu 13.01.2016 20:26
Toimittajan kuva

Jari Heikkilä

jari.heikkila@mtv.fi

Moni suomalainen katsoo viihteensä suoratoistopalveluista. Jo yli neljännes (26 prosenttia) kaikesta katseluajasta käytetään suoratoistopalveluiden kautta, kertoo TNS:n tuore tutkimus.

Tutkimuksen mukaan 55 prosenttia suomalaisista käyttää käyttää jotain suoratoistopalvelua päivittäin.

YouTube on kunkku

Kaikista suoratoistopalveluista Suomessa YouTuben viikkotavoittavuus on suurin: Joka toinen suomalainen (49%) katsoo palvelua viikottain.

Toiseksi suurin on YLE Areena (35%). Kolmantena tulevat Facebook-videot (35%). MTV:n Katsomon viikkotavoittavuus on 17 prosenttia.

Kauempana tulevat ISTV (14%), ILTV (13%), Ruutu (12%) ja Netflix (11%).

Huomiota herättävää on, että jo yli 40 prosenttia palveluiden käyttäjistä on yli 50-vuotiaita.

2,3 miljoonaa suomalaista katsoo YouTubea vähintään viikoittain ja joka neljäs suomalainen tilaa vähintään yhtä YouTube-kanavaa.

Vaikka YouTuben vloggaajatähdet ovat nuoria, niin YouTuben katsominen ja käyttäminen on koko kansan viihdettä, 58 prosenttia YouTuben käyttäjästä on yli 35-vuotiaita.

Kyselyyn vastasi 1 412 yli 15-vuotiasta henkilöä 28.10.–10.11.2015 välillä.

Lisää aiheesta:

Suomalaiset katsovat MTV:n sisältöjä aiempaa enemmän – toimitusjohtaja: "Olemme hyvin ylpeitä"Internet rynnii kotisohville: Suoratoiston ja muiden digitaalisten kanavien osuus television katselusta voimakkaassa nousussa: "Ohjelmien elinkaari pitenee merkittävästi"Suomalaiset ovat yhä valmiimpia maksamaan tv-sarjoista ja elokuvista – sarjojen ahmiminen lisää katselun nautintoaLiikkuva kuva valtaa suomalaisten median käyttöä – perinteinen televisio pitää pintansa Tutkimus: Tämän kokoinen televisio on virallisesti jo liian pieniSuomen suosituin TV löytyy netistä
DigiLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Digi
  • Eilen15:50
    Teknologia

    Tutkijoilta tyrmäys huipputarkalle 8K-televisiolle: Ei välttämättä tarjoa yhtään lisää terävyyttä – tässä syy

  • Eilen14:56
    Droonit

    Sotilastukikohdassa Belgiassa droonihavaintoja

  • 1.11.06:11
    Droonit

    Droonit pörränneet jälleen: Brandenburgin liikenne seisahtui

  • 31.10.07:30
    Yhdysvallat

    MTV Pennsylvaniassa: Näin amerikkalaiskouluissa opetetaan suomalaisella tekoälyohjelmalla

  • 31.10.05:33
    Tekoäly

    Ivan Puopolo haastattelemassa avaruusoliota – testaa, erottaisitko nämä "uutisvideot" tekoälyn tekemiksi