Vastuullisuus on suomalaisyrityksille entistä tärkeämpää, kertoo tuore Yritysvastuu-tutkimus. Siitä huolimatta yritykset eivät hyödynnä kaikkia kestävään kehitykseen liittyviä liiketoimintamahdollisuuksia. Erityisen tärkeänä yritykset pitävät ilmastonmuutoksen torjuntaa.
Sellusta pakkausmateriaaleja jalostava Paptic-yrityksen kehittämällä puupohjaisella pakkausmateriaalilla voidaan korvata muovia esimerkiksi ostoskasseissa ja verkkokaupan lähetyspakkauksissa. Vastuullisuus on siis lähtökohta koko yrityksen olemassaololle.
– Vastuullisuus on se lähtökohta, miksi me ollaan olemassa. Vastuullisuus on mukana kaikessa, mitä me tehdään lähtien raaka-ainevalinnoista, tuotannosta ja materiaalin käytöstä, listaa Papticin vastuullisuusjohtaja Hanna Kalliomäki.


