Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Suomalainen elintarvike nousi huipputrendikkääksi Amerikassa

Simpli OatShake valittiin USA:n viiden kiinnostavimman ruokatrendin joukkoon.
Simpli OatShake valittiin USA:n viiden kiinnostavimman ruokatrendin joukkoon.
Julkaistu 15.02.2012 09:19

Suomalainen kaurajuoma on valittu San Franciscon Fancy Food -ruokamessuilla USA:n viiden kiinnostavimman ruokatrendin joukkoon.

USAn kiinnostavimmat ruokatrendit valittiin liki 80,000 tuotteen joukosta San Franciscon jokavuotisilla, ruoka-alan ammattilaisille järjestetyillä erikoismessuilla. Raati koostui ruoka-alan ammattilaisista, kuten kirjailijoista ja arvostettujen lehtien toimittajista.

Viiden parhaan joukkoon päässyt Simpli OatShake on Suomessa kehitetty juoma, joka valmistetaan suomalaisesta kaurasta. Kaksi vuotta sitten Helena Lumme ja Mika Manninen lisenssoivat juoman Raisiolta, ja lähtivät yhteistyössä kehittämään makuja ja pakkauksia tähtäimessä globaali kuluttaja.

– Amerikkalainen kuluttaja hakee juuri nyt hyvänmakuisia vaihtoehtoja maidolle ja soijalle, ja gluteiiniton trendi on edelleen nousussa. Suomessa kehitetty kaurajuoma vastaa täysin vaativan länsimaisen kuluttajan toiveisiin, kunhan se myydään ja markkinoidaan oikein, kommentoivat Lumme ja Manninen.

Lumme ja Manninen ovat asuneet Yhdysvalloissa 16 vuotta ja tehneet yhteistyötä muun muassa Oskar-Akatemian kanssa sekä konsultoineet Fortune 500 -yrityksiä. Lumme ja Manninen lanseerasivat Simpli OatShaken USAssa maaliskuussa 2011. Juoma on myynnissä noin 500 kaupassa, mm. Whole Foods-kejtun myymälöissä Kaliforniassa, Coloradossa ja Teksasissa. Joulukuussa 2011 juomateollisuuden Oskarina tunnetun BevNET-palkinnon USAn parhaasta uudesta smoothie-juomasta.

(MTV3-STT)

Lisää aiheesta:

Suomalaisten ruokailutavat syynissä: Joka neljäs syö sohvallaMiau-1 alkaa: Kissojen "Ozempic" voi olla pian tottaNäin elatustuen ja elatusavun määrät muuttuvat vuonna 2026Tätä arkiruokaa Hanna Partanen suosittelee: "Järkyttävän suuri määrä kuitua"Ruokareseptihaut, jotka trendasivat vuonna 2025 – haitko sinäkin?"Kysymyksiä, joita ei aina kehtaa sanoa ääneen" – näitä vastauksia suomalaiset kaipasivat vuonna 2025
Lifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Lifestyle
  • 14:15
    Ruoka

    Suomalaisten ruokailutavat syynissä: Joka neljäs syö sohvalla

  • 13:31
    Kissat

    Miau-1 alkaa: Kissojen "Ozempic" voi olla pian totta

  • 09:55
    Kela

    Näin elatustuen ja elatusavun määrät muuttuvat vuonna 2026

  • 09:34
    Ruoka

    Tätä arkiruokaa Hanna Partanen suosittelee: "Järkyttävän suuri määrä kuitua"

  • 06:07
    Google

    Ruokareseptihaut, jotka trendasivat vuonna 2025 – haitko sinäkin?