Suomalainen elintarvike nousi huipputrendikkääksi Amerikassa

Suomalainen kaurajuoma on valittu San Franciscon Fancy Food -ruokamessuilla USA:n viiden kiinnostavimman ruokatrendin joukkoon.

USAn kiinnostavimmat ruokatrendit valittiin liki 80,000 tuotteen joukosta San Franciscon jokavuotisilla, ruoka-alan ammattilaisille järjestetyillä erikoismessuilla. Raati koostui ruoka-alan ammattilaisista, kuten kirjailijoista ja arvostettujen lehtien toimittajista.

Viiden parhaan joukkoon päässyt Simpli OatShake on Suomessa kehitetty juoma, joka valmistetaan suomalaisesta kaurasta. Kaksi vuotta sitten Helena Lumme ja Mika Manninen lisenssoivat juoman Raisiolta, ja lähtivät yhteistyössä kehittämään makuja ja pakkauksia tähtäimessä globaali kuluttaja.

– Amerikkalainen kuluttaja hakee juuri nyt hyvänmakuisia vaihtoehtoja maidolle ja soijalle, ja gluteiiniton trendi on edelleen nousussa. Suomessa kehitetty kaurajuoma vastaa täysin vaativan länsimaisen kuluttajan toiveisiin, kunhan se myydään ja markkinoidaan oikein, kommentoivatLumme ja Manninen.

Lumme ja Manninen ovat asuneet Yhdysvalloissa 16 vuotta ja tehneet yhteistyötä muun muassa Oskar-Akatemian kanssa sekä konsultoineet Fortune 500 -yrityksiä. Lumme ja Manninen lanseerasivat Simpli OatShaken USAssa maaliskuussa 2011. Juoma on myynnissä noin 500 kaupassa, mm. Whole Foods-kejtun myymälöissä Kaliforniassa, Coloradossa ja Teksasissa. Joulukuussa 2011 juomateollisuuden Oskarina tunnetun BevNET-palkinnon USAn parhaasta uudesta smoothie-juomasta.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat