Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Sosiaalinen media osoitti vahvuutensa lentolakonuhassa

Lehtikuva
Julkaistu 15.11.2013 13:35(Päivitetty 15.11.2013 13:59)

mtv uutiset

Sosiaalinen media on osoittanut vahvuutensa tiedotuskanavana parin viime päivän aikana. Kun Finnairin perinteiset tiedotuskanavat jumiutuivat lakonuhan aikana, toimi palvelu sujuvasti Facebookissa ja Twitterissä.  

Epätietoisten matkustajien ryntäys Finnairin puhelinpalvelunumeroihin ja verkkosivuille ylikuormitti niitä siinä määrin, että niiltä oli turha hakea pikaista vastausta kysymyksiin perutuista lennoista.

Sen sijaan sosiaalisessa mediassa Finnairin palvelu toimi jouhevasti. Twitterissä ja Facebookissa tyytyväiset asiakkaat jakoivat auliisti kiitosta hyvästä palvelusta.

Twitterissä asiakkaat kehuivat saaneensa henkilökohtaisen vastauksen tiedusteluunsa jopa muutaman minuutin sisällä. Lentoja on myös uudelleenreititetty Twitterissä ilman lentotietojen uudelleenkirjaamista netissä.

Some-volyymit viisinkertaistuneet  

Finnairin sosiaalisen median päällikön Aku Varamäen mukaan Finnairin some-volyymit ovat viisinkertaistuneet parin viime päivän aikana. 

– Viestien tarkka lukumäärä ei ole vielä tiedossa, mutta kyllä tässä puhutaan tuhansista, Varamäki arvioi.

Twitter on tätä nykyä Finnairin kiistattomasti isoin tiedotuskanava viestimäärien perusteella.

– Facebookissa on enemmän käyttäjiä, mutta Twitterissä on isommat volyymit. Siellä puhutaan enemmän, Varamäki selittää.

Finnairin some-tiedotuksesta vastaa parinkymmenen hengen tiimi. Viime päivien kiitosta kerännyttä palvelua on pitänyt pystyssä kymmenen henkeä kerrallaan.

Lisää aiheesta:

MTV:n kysely: Lakot horjuttivat suomalaisten luottamusta FinnairiinNakertavatko lentoperuuntumiset matkustajien luottamusta Finnairiin? Näin vastaukset jakautuivat Helsinki-VantaallaSuomen viranomaiset varautuvat jo Twitteristä luopumiseenFinnairin linjat jumissa: "Kyselyitä tulee 200 prosenttia enemmän kuin ennustettu" – lentoja peruttu jopa 20 päivässäVR:n verkkojärjestelmän laaja häiriö turhautti matkustajia: "Olimme olleet toista tuntia jonossa, eikä mikään liikkunut"Laukkukaaos Helsinki-Vantaalla: "Satoja laukkuja lattialla, eivät välttämättä ehdi lennoille"
Kotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Kotimaa
  • 18:32
    Polttoaine

    Nyt puhuvat Suomen Teboil-tankkaajat Helsingistä Lappiin: "Naapurissa on seuraava tankki"

  • 18:31
    Tulipalot

    Suuri tulipalo Pirkkalassa aiheuttaa laajoja sähkökatkoja – sankka savupatsas näkyy kilometrien päähän

  • 18:27
    Muutosneuvottelut

    Pohjois-Karjalan hyvinvointialueen yt-neuvottelut päättyivät: irtisanomisuhka koskee yli sataa henkilötyövuotta

  • 17:30
    Punkit

    Borrelioosiennätys uusiksi – eniten raportoituja tapauksia yllättävään aikaan: "On syytä yhä suojautua"

  • 17:13
    Luonto ja eläimet

    Mikko Meriahvenesta tunnettu Sea Life sulki ovensa – hait muuttivat eläkkeelle lähelle Legolandia