Sosiaalinen media osoitti vahvuutensa lentolakonuhassa

Sosiaalinen media on osoittanut vahvuutensa tiedotuskanavana parin viime päivän aikana. Kun Finnairin perinteiset tiedotuskanavat jumiutuivat lakonuhan aikana, toimi palvelu sujuvasti Facebookissa ja Twitterissä.  

Epätietoisten matkustajien ryntäys Finnairin puhelinpalvelunumeroihin ja verkkosivuille ylikuormitti niitä siinä määrin, että niiltä oli turha hakea pikaista vastausta kysymyksiin perutuista lennoista.

Sen sijaan sosiaalisessa mediassa Finnairin palvelu toimi jouhevasti. Twitterissä ja Facebookissa tyytyväiset asiakkaat jakoivat auliisti kiitosta hyvästä palvelusta.

Twitterissä asiakkaat kehuivat saaneensa henkilökohtaisen vastauksen tiedusteluunsa jopa muutaman minuutin sisällä. Lentoja on myös uudelleenreititetty Twitterissä ilman lentotietojen uudelleenkirjaamista netissä.

Some-volyymit viisinkertaistuneet  

Finnairin sosiaalisen median päällikön Aku Varamäen mukaan Finnairin some-volyymit ovat viisinkertaistuneet parin viime päivän aikana. 

– Viestien tarkka lukumäärä ei ole vielä tiedossa, mutta kyllä tässä puhutaan tuhansista, Varamäki arvioi.

Twitter on tätä nykyä Finnairin kiistattomasti isoin tiedotuskanava viestimäärien perusteella.

– Facebookissa on enemmän käyttäjiä, mutta Twitterissä on isommat volyymit. Siellä puhutaan enemmän, Varamäki selittää.

Finnairin some-tiedotuksesta vastaa parinkymmenen hengen tiimi. Viime päivien kiitosta kerännyttä palvelua on pitänyt pystyssä kymmenen henkeä kerrallaan.


Lue myös:

    Uusimmat