Snapchat-kameralasit tulivat myyntiin myös Suomeen - onko tässä kesän hittituote?

Snapchatin kehittäjä Snap on laajentanut videokameran sisältävän Spectacles-lasiensa myyntiä nyt Eurooppaan. Tähän asti laseja on virallisesti myyty vain Yhdysvalloissa.

Spectacles-lasien hinta täällä on 149,99 euroa, minkä päälle tulevat vielä verkkokaupasta tilattaessa toimituskulut.

Yhdysvaltojen tapaan Snap tuo myös Eurooppaan lasien myyntiautomaatteja, mutta näitä Snapbot-kioskeja ei Suomessa tulla näkemään. Aluksi tänään automaatteja tulee Lontooseen, Pariisiin, Berliiniin, Barcelonaan ja Venetsiaan, mutta niitä on tarkoitus kesän aikana siirtää kyseisten maiden sisällä eri kaupunkeihin.

Spectacles-lasit tallentavat yhdellä kamerallaan 115 asteen laajakulmanäkymän videota pyöreässä muodossa, jolloin älypuhelimella videot näkyvät täyden ruudun kokoisina sekä pysty- että vaakatilassa.

Lasien vasemmassa yläkulmassa lähellä sangan saranakohtaa on lasien ainoa painike, josta videon tallentaminen aloitetaan. Painamalla kerran tallennetaan seuraavat 10 sekuntia videota, mutta halutessaan painiketta voi painaa myös toisen tai kolmannenkin kerran, jolloin videota tallennetaan vastaavasti joko 20 tai 30 sekuntia, mikä on laseilla tallennettavan videon enimmäispituus.

Lasit yhdistyvät älypuhelimeen Androidin osalta Wi-Fi- ja iPhonen osalta sekä Wi-Fi- että Bluetooth-yhteyksin. Videot siirtyvät laseista älypuhelimeen Snapchat-sovelluksen Muistot-osioon, josta ne ovat julkaistavissa Snapchatissa muiden nähtäväksi.

Kun lasit kuvaavat videota, kertovat siitä sekä käyttäjälle näkyvä merkkivalo että ulospäin lasien toisen linssin vieressä ympyrän muodossa loistavat LED-valot. Kun LED-valojen kohdalta napauttaa kahdesti, kertovat ne akun varaustason.

Spectacles-lasit ladataan niiden kantokotelossa, joka täyteen ladattuna voi täyttää lasien akun neljästi.

Lue myös:

    Uusimmat