70 miljoonaa matkustajaa on antanut palautetta suomalaisten hymiölaitteiden avulla sadalla lentokentällä ympäri maailmaa vuosien 2013–2016 aikana. Asiakkaiden mielestä keskiviikko on viikon paras päivä lentomatkustamiseen, ja kokemuksen kannalta parasta olisi matkustaa aamuvarhaisella kello 5–8 aikaan.
Matkustelu kuuluu useimpien ihmisten kesäsuunnitelmiin. Määränpäässä odottaa hauskuus ja rentous, mutta loma alkaa itse asiassa jo lentokentällä. Lentomatkustaminen vaikuttaa koko lomamatkan onnistumiseen.
– Rento lomailu voi muuttua nopeasti stressaavaksi, jos lentomatkustus on epämiellyttävää. Pitkät turvatarkastusjonot, hidas matkatavaroiden käsittely, tehottomat lähtöselvitykset ja huono palvelu vaikuttavat mielialaan ja siten koko matkaan. Lentokenttien kiireisimmät päivät saivat asiakaspalautteissa huonoimman tuloksen, sanoo HappyOrNotin toimitusjohtaja Heikki Väänänen.
– Asiakkaamme keräävät hymiölaitteilla jatkuvaa palautetta kaikilta lentokentän toiminnallisilta alueilta, turvatarkastuksista WC-tiloihin. Negatiiviseen palautteeseen voidaan reagoida välittömästi ja tehdä nopeasti korjaavat toimenpiteet. Matkustajille voi antaa hyvän vinkin välttää stressiä: valitse matkustajien mielestä paras matkustuspäivä eli keskiviikko.
Paras matkapäivä keskiviikko on myös tunnettu yhtenä edullisimmista, sillä keskellä viikkoa olevina päivinä matkustetaan vähemmän.
Huonoimmaksi päiväksi osoittautui matkustustyytyväisyyden osalta lauantaipäivä. Tyytymättömiä matkustajia lentokentillä oli tällöin suhteessa määrään eniten, HappyOrNotista kerrotaan Studio55.fille.

