Seat Leon Cupra uudistui muun Leon-malliston mukana ja teholukema nousi pyöreään 300 hevosvoimaan. Merkittävin uudistus oli kuitenkin etuvedon rinnalle tullut neliveto, joka on tarjolla farmariversion yhteydessä.
Otimme uutuuden Risto Virtasen testiin Premier Parkin syheröisellä radalla. Nelivetoinen perhesportti pääsee osoittamaan paitsi ajettavuutensa parhaat puolet, myös nelivetojärjestelmän toimivuuden. Vaikka rata olikin jo testin aikaan paljaana lumesta, tuo nelivetoisuus vaivattomuutta näillä teholukemilla jokaisesta kaarteesta kiihdytettäessä.
– Nelivedon ansiosta kaikki tehot saadaan hyötykäyttöön, Virtanen toteaa tyytyväisenä.
Myös alusta ja ohjaus saavat kehuja. Auto ei tee turhia liikkeitä perinteisen iskaripatin jälkeen, ja reagointi ohjaukseen on välitöntä. Tarkkuuden lisäksi myös tuntuma saa kehuja.


