Leon-malliston uudistumisen myötä tehomalli Cupra sai kauan kaivatun nelivedon. Kun hintakin on kohdallaan, puhutaan varsin houkuttelevasta sporttifarkusta.
Tykkäsimme
- Suorituskyvystä
- Ajettavuudesta
- Tiloista
- Hinta-teho-suhteesta
Emme tykänneet
- Multimediajärjestelmän poistetuista pikapainikkeista
- Takapenkkien muotoilusta
Hinta alkaen 45 991 € (4Drive)
Koeajoauto 50 904 €
Kaiken päästö- ja säästökeskustelujen keskellä autonvalmistajilla onneksi riittää kiinnostusta myös hauskojen autojen kehittämiseen. Monissa tapauksissa tehokkaammilla sporttiversioilla kohotetaan merkin, tai mallin imagoa, mutta perinteiset keskikokoluokan sporttimallit eivät yleensä karkaa tavoittamattomiin hintaluokkiin.
Nykyisen korimallin Leon esiteltiin vuonna 2012, mutta tehomalli Cupraa saatiin odotella vuoden 2014 puolelle. Ja silloin Seat yllätti GTI-luokan fanit. Cupra sai pellin alla VW-konsernin monessa autossa käyttämän 2,0-litraisen bensaturbon, mutta teholukemaksi kirjattu 280 hevosvoimaa nousi aika paljon perinteisten tämän luokan autojen yläpuolelle. Viime vuonna Seat esitteli vielä aavistuksen tehokkaamman mallin, jolloin teholukema nousi 290 hevosvoimaan.



