Sami Pajarin mukaan Sardinian ralli tarjosi hänelle merkittävän positiivisen pohjan ensi viikon Akropolis-ralliin Kreikassa.
Toyota-kuljettaja sijoittui seitsemänneksi Italian saaren haastavilla sorateillä. Parhaimmillaan Pajari nousi jopa kolmanneksi ennen kuin lauantaina rengasrikko hidasti matkantekoa. Sunnuntaina takarenkaan osuminen kiveen hajotti auton jousitusta, mutta lahtelainen selvisi rallin maaliin.
Pajari oli matkalla viidenteen sijaan, joka olisi hänen tähän mennessä kauden toiseksi paras tuloksensa, jos hän olisi välttänyt osuoman sunnuntain ensimmäisellä erikoiskokeella.
Pajarin neljäs sija Keniassa maaliskuussa on edelleen hänen uransa paras WRC-luokan tulos, joka vastaa hänen Rally1-debyyttiään Toyotalla Suomen MM-rallissa viime vuonna.
Vaikka Pajari oli pettynyt viiden nopeimman ulkopuolelle jäämisestä, häntä rohkaisi enemmän se, että hänen vauhtinsa oli parasta, mitä hän oli pystynyt ajamaan tänä vuonna. Ja mikä tärkeintä, nopeus ja erikoiskoeajat tulivat luonnollisesti ilman tarpeetonta riskirajan nostamista.
– Sanotaan näin, ettei se Sardnian sunnuntai ollut täydellinen, mutta teimme mitä meidän piti tehdä ja pääsimme maaliin, Pajari kertoi WRC.comille.
– Jos sunnuntaita ei lasketa mukaan, mielestäni Sardinian ralli oli meille silti selvästi positiivinen. Vauhti oli jälleen paljon parempi kuin missään muussa rallissa tällä kaudella, eikä meillä ollut hulluja hetkiä joka mutkassa, joten vauhti tuntui yhä luonnollisemmalta.
Jatkuva prosessi
Pajari korostaa, että vauhdin kehittyminen on ilman muuta positiivinen ja odotettu kehityssuunta.
– Kun näkee tällaisia hetkiä, haluaa aina enemmän itseltään. Se on kuin loputon prosessi.
Valmistautuessaan kolmanteen ja kauden kenties raastavimpaan soraralliin Portugalin ja Sardinian jälkeen Pajari toivoo voivansa hyödyntää aiemmin Kreikassa oppimaansa. Viime vuonna Pajari voitti Kreikassa WRC2-luokan.
– Portugalin jälkeen olin selvästi valmiimpi Sardiniaan ja nyt tunnen oloni vieläkin valmistautuneemmaksi Akropolista varten.
– On mukavaa, että samanlaisia ralleja ajetaan peräkkäin. Minulle ensikertalaisena Rally1-auton ratissa sillä on valtavan iso merkitys, Pajari toteaa.