Ruotsalaisfirmat kimppaan: Suosittu musiikkipalvelu suoraan tehtaalta Volvoon

Volvo on ensimmäinen autonvalmistaja, joka integroi suositun Spotify-suoratoistopalvelun globaalisti uusiin autoihinsa.

Musiikkipalvelu Spotify on saatavilla Volvo XC90-, S90- ja V90-malleihin tänä keväänä. Asiasta tiedotettiin Mobile World Conference -tapahtumassa Barcelonassa.

Ruotsalainen autonvalmistaja on työskennellyt läheisesti – niinikään ruotsalaisen – Spotifyn kanssa. Sovellusintegraatio hyödyntää Spotifyn kehutuimpia ominaisuuksia ja käyttää suurta tablettimaista kosketusnäyttöä Volvoissa. Musiikin suoratoistoon tien päällä ei siis tarvita erillistä älypuhelinta.

Käyttö edellyttää "Premium"-tilausta

– Olemme erittäin ylpeitä ainutlaatuisesta mukautetusta Spotify-käyttöliittymästä, kertoo Volvon markkinointi-, myynti- ja asiakaspalvelujohtaja Björn Annwall.

Spotifyn käyttö edellyttää niin sanottua maksullista Premium-tilausta. 30 päivän koejakso on tarjolla ilmaiseksi palvelun uusille asiakkaille. Sovellus on Volvon omistajien käytettävissä kaikissa maissa, joissa Spotify on tarjolla.

– Voit yhä toistaa musiikkia Spotify-älypuhelinsovelluksesta (myös ilmaisversio) autossasi tai käyttää sitten auton omaa sovellusta, joka sisältää kaikki suosikkisoittolistasi, -artistisi ja -albumisi, Björn Annwall selventää.

Tällä hetkellä Spotify on käytettävissä Volvo-autoissa Bluetoothin tai Apple CarPlayn kautta. Natiivisovellus uuteen Sensus-käyttöliittymään asennettuna tarjoaa Volvon mukaan rikkaamman kokemuksen ja hakutoiminnon, joihin muut sovellukset eivät pysty.

Volvon integroitu Spotify-sovellus sisältää Spotify Connect -toiminnon, jonka avulla matkustajat voivat käyttää mobiililaitteita Spotify-autosovelluksen kaukosäätiminä ilman, että laitteita tarvitsee liittää autoon.

Lue myös:

    Uusimmat