Jurvalainen huonekaluvalmistaja on luvannut auttaa niitä asiakkaita, jotka ovat ostaneet sen tuotteita Anttilan verkkokaupasta, eivätkä saa rahojaan takaisin.
Hakola Huonekalu Oy tiedotti avustaan välittömästi konkurssitiedon saatuaan. Hakola Huonekalun toimitusjohtaja Jari Hakolan mukaan tilanne on sekava, sillä Anttilan verkkokaupasta tuotteet ostaneet eivät ole saaneet selvää vastausta siitä, mitä seuraavaksi tapahtuu.
– Me ymmärrämme, että tämä on meidän asiakkaillemme ihan karsea tilanne. He uutisista lukevat konkurssista, ja ovat juuri tehneet ison hankinnan, kahden tai kolmen tuhannen euron sohvan. Ajattelimme, että meidän täytyy jotenkin reagoida, Hakola kertoo.
Asiakkaat ovatkin lähettäneet tiedusteluja sähköpostilla, sosiaalisessa mediassa ja soittaneet yritykseen.
Hakola kertoo, että he toimittavat jo tilatut huonekalut mahdollisimman edullisesti niille ihmisille, jotka ovat tuotteen tilanneet Anttilan verkkokaupasta, mutta eivät saa rahojaan tai tuotetta Anttilan kautta.
– Ensin täytyy kuitenkin tämän Anttilan osuuden selkiytyä, että mitä niille rahoille tapahtuu. Saavatko asiakkaat rahat vai sohvan, vai saavatko kumpaakaan, Hakola kertoo.
– Eiköhän se raha jää konkurssipesälle. Pahimmassa tapauksessa ne rahat jäävät sinne. Onhan tietysti erilaisia maksutapoja, rahojen takaisin saaminen riippuu siitä. Luottokorttiyhtiö voi ottaa vastuun osasta summasta, ja he sitten tappelevat Anttilan konkurssipesän kanssa.
Kesäkuun saatavat jäävät saamatta
Selvää on, että Hakola Huonekalu ei saa tehdyistä tilauksista rahaa. Hakola kertoo, että Anttilalla on aina ollut pitkä, yli kuukauden mittainen maksuaika heille.
