Pariisin autonäyttely kokoaa joka toinen vuosi automaailman Ranskan pääkaupunkiin. Tänäkin vuonna näyttelyssä nähtiin näyttäviä konsepteja, mutta myös erilaista eksotiikkaa.
Konseptiautot ovat tärkeä osa automaailman kiertokulkua. Niiden avulla valmistajat tunnustelevat yleisön reaktioita uusia ideoita ja näkemyksiä kohtaan. Konseptiautot erottuvat massasta poikkeuksellisella rohkeudellaan, ja yleensä näistä autoista saadaan pieniä viitteitä tuotantoon saakka. Ne ovat kuitenkin vuodesta toiseen autonäyttelyiden taattuja vetonauloja. Tässä katsaus Pariisin autonäyttelyn eksoottisimpiin näyttelykappaleisiin.
Galleria
Audi esitteli Pariisissa esillä olleen PB18 e-tronin Yhdysvalloissa legendaarisella Pebble Beachin autoviikolla Montereyssa. Kyseessä on nykytrendien mukaisesti täysin sähköinen ja korkean tason autonomiaan kykenevä kulkupeli.
Galleria
Bugatti osastolla nähtiin luonnollisesti uusi Divo, mutta sitäkin harvinaisempi ja erikoisempi tuttavuus oli täysin legoista rakennettu ja oikeasti liikkuva Chiron. Rakennelmassa on yhteensä yli miljoona Legon Technich-sarjan osaa, kokonaisuus painaa yli 1 500 kiloa ja sen liikutteluun tarvitaan 2 304 Lego Power Functions -moottoria.
Galleria
DS X E-Tense oli oikeutetusti yksi kotikentän kokeimpia ilmestyksiä. Tulevaisuuden unelma-auto on kykenevä muokkautumaan aina omistajansa vaatimusten mukaisesti ja täysin sähköisestä voimalinjasta irtoaa rata-asetuksella tehoa pyöreät 1 000 kW (1 360 hv).
Galleria
Mercedes-Benzin osastolla haettiin tunnelmaa menneisyydestä. Vision EQ Silver Arrow kunnioittaa nimensä puolesta 30-luvun yksipaikkaisia kilpa-autoja, jotka tunnettiin nimellä hopeanuoli. Tulevaisuuden hopeanuoli liikkuu nimensä mukaisesti sähkön voimalla, ja tehoa yksipaikkaisessa kulkupelissä on 550 kW (748 hv).
Galleria
Retroilu on ajoittain muodikasta ja tämä Peugeotin konsepti näyttää, miten merkin menneisyydestä haetut muodot soveltuvat tulevaisuuteen. Ulkomuotojen lisäksi myös sisällä retroillaan sillä materiaaliksi on valittu veluuri. Peugeot e-Legend liikkuu sähköllä ja tarvittaessa autonomisesti.

