Nissanilta aikaisempaa hienostuneempi työkalu

Lava-autot päätyvät pääasiassa autoa rasittavaan ammattikäyttöön. Olennaisimpia asioita ovat kulutuskestävyys sekä käytännöllisyys, mutta näiden lisäksi nykyään mukavuus painaa entistä enemmän.

Nissan esittelee täysin uuden ja aikaisempaa henkilöautomaisemman Navaran. Uusi avolava on saanut vaikutteita nykyään suosituista crossover-luokan autoista sekä muotoilun että varustelun osalta. Uusi Navara on varustettu muun muassa auton ympäristön näyttävillä kameroilla, NissanConnect-multimediajärjestelmällä, LED-ajovaloilla sekä automaattisella hätäjarrutusavustimella.

Alustaa on päivitetty merkittävästi Duoble Cab -mallissa, jossa taka-akselisto on toteutettu erillistuennalla. Pitemmällä lavalla varustettu King Cab on edelleen varustettu perinteisillä lehtijousilla. Lavan pituus on kasvanut Double Cabissa 67 millillä vajaaseen 1,59 metrin mittaan ja King Cabissa lavaa löytyy 1,79 metrin verran.

Moottorina Navarassa on uusi 2,3-litrainen dCi-dieselmoottori. Uutuus on parhaimmillaan 24 prosenttia edeltäjäänsä taloudellisempi ja se on yksi luokkansa puhtaimpia voimanlähteitä. Moottori tulee tarjolle 118 kW (160 hv) ja 140 kW (190 hv) tehoisina versioina, joista tehokkaampi on varustettu kahdella turboahtimella. Moottorin parina toimii joko 6-portainen manuaali tai 7-portainen automaatti. Navara tulee tarjolle alusta lähtien sekä taka- että nelivetoisena, ja mittavista uudistuksista ja mukavuuden lisääntymisestä huolimatta auto on edelleen erittäin maastokelpoinen.

Uusi Navara esitellään syyskuun puolivälissä pidettävässä Frankfurtin autonäyttelyssä. Tarkemmat tiedot auton Suomeen tulosta sekä hinnoista saadaan myöhemmin.

Lue myös:

    Uusimmat