Neljä kultaista sääntöä: Syö näin ja pudotat painoa nopeammin

Kun syöt ja liikut oikein, laihdut. Mutta ruokia valitessa kannattaa ottaa huomioon niiden ravintoarvot.

Luuletko syöväsi oikein, mutta paino ei siltikään putoa? Ota huomioon seuraavat asiat, kun suunnittelet ravintorikasta ja painon putoamista edistävää ruokavaliota.

Kuidut

Syö ainakin 20 grammaa kuitua päivässä. Kuitua saat täysjyvästä, hedelmistä ja vihanneksista. Kuitu pitää sinut kylläisenä pidempään, mikä on tärkeää, mikäli haluat karistaa senttejä vyötäröltä.

Lisää D-vitamiinia

Yritä syödä päivittäin kolme annosta kalsiumpitoista ja D-vitamiinia sisältävää ruokaa vahvistaaksesi luita ja vauhdittaaksesi painon putoamista. Kalsiumin ja D-vitamiinin yhdistelmää löytyy esimerkiksi maitotuotteista.

Syö myös rasvaa

Syö kolmesta neljään annosta hyviä rasvoja päivässä. Näihin kuuluvat kertatyydyttämättömät rasvahapot sekä omega-3-rasvahapot, joita löytyy esimerkiksi öljyistä, pähkinöistä, avokadosta ja monista kaloista.

Proteiinia

Yritä tähdätä siihen, että saisit päivittäin syötyä kolme annosta proteiineja. Proteiini on elintärkeä ravintoaine, mutta se myös pitää sinut kylläisenä. Proteiinipitoisia ruokia ovat esimerkiksi kalat, kana, kalkkuna.


(MTV3)

Lähde: Prevention

Lisää aiheesta

    Uusimmat

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

    Olemme päivittäneet MTV Oy:n tietosuojakäytännön. Päivityksen yhteydessä Mediahub Oy:n tietosuojakäytäntö on yhdistetty osaksi MTV:n tietosuojakäytäntöjä. Lue lisätietoja tästä.

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja