Kesän ehdoton ilmiö on ollut Pokémon GO -peli. Samantien julkaisunsa jälkeen jättisuosioon nousseen pelin menestys näkyy katujen lisäksi myös rahallisessa menestyksessä.
Sovellusanalyysiyhtiö Sensor Tower on kertonut Pokémon GOn tuottaneen 200 miljoonaa dollaria ensimmäisen kuukautensa aikana. Pokémon GO julkaistiin ensimmäisillä markkinoilla Yhdysvalloissa, UK:ssa ja Australiassa 6. heinäkuuta. Rahantuloa myöhemmin kiihdytti erityisesti julkaisu Japanissa. Nyt Pokémon GO on julkaistu jo useissa kymmenissä maissa niin Euroopassa, Latinalaisessa Amerikassa kuin Aasiassakin.
Pelin tulovirrat jakautuvat usealle eri taholle. Applen ja Googlen sovelluskaupat kuorivat päältä oman 30 prosentin komissionsa, minkä lisäksi loppu tulovirta jakautuu sopimusten mukaan kehittäjälle Nianticille, Pokémon-pelien pitkäaikaiselle julkaisijalle Nintendolle sekä oikeudet omistavalle The Pokémon Companylle.
Sensor Towerin ilmoittama 200 miljoonaa dollaria on niin sanottu nettoliikevaihto, joka jakautuu Nianticille, Nintendolle ja The Pokémon Companylle, eli Applen ja Googlen osuuksia ei ole enää siinä mukana.


