MTV:n esittämä MM-jääkiekon loppuottelu viime vuoden katsotuin tv-ohjelma – 2,5 miljoonaa silmäparia!

5:10
Hetki kun Leijonien mestaruus ratkesi – näin riemu repesi Tampereen Areenalla!

Vuoden 2022 suosituin tv-ohjelma oli miesten jääkiekon MM-loppuottelu Suomi–Kanada toukokuun lopussa.

Ottelua katsoi keskimäärin yli 2,5 miljoonaa silmäparia MTV:n kanavilla ja palveluissa, selviää Finnpanelin vuosikatsauksesta.

Toiseksi katsotuin ohjelma oli Linnan juhlien tv-lähetyksen välissä esitetty Ylen puoli yhdeksän uutiset ja sen jälkeen Linnan juhlat. Uutisia katsoi keskimäärin vähän alle 2,5 miljoonaa ihmistä eri palveluissa, Linnan juhlia 2,3 miljoonaa ihmistä.

Kaikkia näitä kolmea suoraa lähetystä katsoi siis yli 40 prosenttia Suomen väestöstä.

Mikään muu ohjelma ei kerännyt viime vuonna yli kahta miljoonaa katsojaa. Pekingin olympiakisojen miesten viestihiihto viime vuoden helmikuussa keräsi keskimäärin 1,6 miljoonaa katsojaa, kuten myös jalkapallon MM-kisojen loppuottelu Argentiina–Ranska joulukuussa. Kunkin ohjelman hetkittäinen katsojamäärä on voinut olla näitä lukuja suurempi, sillä tilastoissa otetaan huomioon katsojien määrän keskiarvo koko ohjelman keston ajalta.

Tv:tä katsottiin keskimäärin yli 3,5 tuntia

Suomalaiset katsoivat viime vuonna Finnpanelin mukaan tv:tä, suoratoisto- ja videopalveluita päivittäin keskimäärin 3 tuntia 37 minuuttia.

Yli 65-vuotiaat katsovat lähes pelkästään perinteistä televisiota, jonka osuus ikäryhmässä oli 97 prosenttia. Syys–joulukuun välisellä ajanjaksolla yli 65-vuotiaat katsoivat tv:tä keskimäärin 5 tuntia 45 minuuttia päivässä.

Perinteinen tv on yhä suosituin kaikissa ikäryhmissä, mutta nuoremmissa ikäryhmissä sen katseluajat ovat lyhempiä ja suoratoiston osuus jo varsin suuri. Syys–joulukuussa 25–44-vuotiaat viettivät tv-ohjelmien parissa keskimäärin 2 tuntia 44 minuuttia, ja tuosta ajasta suoratoistopalveluiden osuus oli 36 prosenttia. Suoratoistopalveluilla tarkoitetaan esimerkiksi Netflixiä ja Youtubea.

Tv-yhtiöistä suosituin oli Finnpanelin mukaan Yle, jonka kanavat keräsivät 45 prosentin katseluosuuden. Toiseksi suosituin oli MTV 24 prosentilla.

Lue myös:

    Uusimmat

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja