Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Mitä ihmettä? Burger King jakoi ilmaiseksi McDonald'sin hampurilaisia

Epa
Julkaistu 04.12.2013 09:13

Norjan Burger King keksi uskaliaan tavan testata faniensa lojaliteettia.

Pahimman kilpailijan tuotteiden jakaminen ilmaiseksi kuulostaa äkkiseltään maailman huonoimmalta markkinointi-idealta, mutta näin ei kuitenkaan uskottu Norjassa. Norjan Burger King päätti nimittäin testata uskaliasta markkinointitempausta vahvistaakseen suhdettaan hampurilaisketjun faneihin.

Ilmaisia Big Mac-hampurilaisia faneille

Norjan Burger Kingin edustajat huomasivat ketjun kymmenien tuhansien Facebook-fanien joukossa olevan runsaasti ihmisiä, jotka kuuluivat ryhmään ainoastaan haukkuakseen ketjua ja sen tuotteita. Niinpä Burger King halusikin selvittää, ketkä hampurilaisketjun 38 000:sta norjalaisesta Facebook-faneista olivat todellisia, lojaaleja ketjun kannattajia.

Miten asia sitten selvitettiin? Norjan Burger King perusti täysin uuden Facebook-sivuston ja lupasi samaan aikaan kaikille faneille ilmaiset Big Mac-hampurilaiset McDonald'sista. Hommassa oli kuitenkin pieni ovela kääntöpuoli: jos päätti ottaa vastaan Burger Kingin tarjoaman ilmaisvoucherin McDonald'siin, piti samalla sitoutua olemaan liittymättä uuteen Burger Kingin Facebook-ryhmään.

Yli 30 000 hampurilaisketjun Facebook-ryhmäläistä katosi ilmaisen hampurilaisen houkuttelemana "vihollisen leiriin". Burger King on kuitenkin tyytyväinen tulokseen: yli 8000 fania osoitti lojaliteettinsa ja uudessa Facebook-ryhmässä ovat mukana vain tosifanit.

Lähde: Creativity-online

(MTV LIFESTYLE)

Lisää aiheesta:

Jos sanot kolme kertaa nämä sanat Burger Kingin vessassa Ruotsissa, tapahtuu jotain kauhistuttavaaBurger Kingiltä jälleen erikoinen tempaus: Hampurilaisen voi nyt tilata "koronavirustyyliin" ennennäkemättömällä tavalla Amerikkalainen kokki hurautti Mäkkärin autokaistalle ja lahjoi sen työntekijöitä omaan ravintolaansa – näin käviJos menet tähän baariin, saat ilmaiset oluet loppuelämäksesi – vain yksi pieni mutta tälläkin kertaa"51 päivän pila" onnistui yli odotusten – pikaruokaravintolalta huikea palkkio!Menikö Burger Kingin aprillipila liian pitkälle? Väärä uutinen sai ihmiset raivoihinsa: ”Se on epäeettistä”
Lifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Lifestyle
  • Eilen19:09
    Terveys ja hyvinvointi

    Kärsitkö matkapahoinvoinnista? Yllättävä keino voi helpottaa oloa

  • Eilen17:32
    Ruoka

    Akis on kouluttanut kokkeja suomalaisravintoloihin yli 30 vuotta – kaikki lähtee intohimosta

  • Eilen14:15
    Unettomuus

    Pitkään jatkuneella unettomuudella huolestuttavia seurauksia – "Voi olla varhainen varoitusmerkki"

  • Eilen11:33
    Auton varusteet

    Löytyykö jo? Nämä varusteet autossa pitää nyt olla

  • Eilen09:07
    Tekoäly

    Kertooko ajatusviiva tekoälyn käytöstä? Näin kommentoivat asiantuntijat