Syntynyt: 31.7.1980, Kannonkoski Talli: M-Sport Ford Auto: Ford Fiesta RS WRC Kakkoskuljettaja: Jarmo Lehtinen (FIN)
Mikko Hirvonen ajoi ensimmäisen rallinsa vuonna 1998. Nuori kannonkoskelainen nousi rakettimaisesti SM-sarjan kärkikastiin, ja manageri Timo Jouhkin avulla Hirvoselle järjestyi ensimmäinen MM-startti jo Suomen MM-rallissa 2002.
Kaudella 2003 Hirvonen pääsi ajamaan kokonaisen MM-sarjan yksityistallin Fordilla, parhaana saavutuksenaan kuudes sija Kyproksen MM-rallissa. Fordilta tie vei Subarun tehdaskuljettajaksi. Kausi 2004 ei kuitenkaan sujunut aivan odotusten mukaisesti, sillä Hirvosen parhaaksi tulokseksi jäi neljäs sija. Seuraavana vuonna nuori suomalainen joutuikin jälleen kiertämään MM-sarjaa yksityistallin Fordilla. Hirvonen saavutti ensimmäisen palkintopallisijoituksensa oltuaan Kataloniassa kolmas.
Palkintona hyvistä esityksistä oli paikka Fordin tehdastallissa kaudelle 2006. Marcus Grönholmin tallikaverina Hirvonen hankki arvokasta kokemusta ja auttoi Fordin valmistajien maailmanmestaruuteen keräämällä palkintopallisijoituksia ja MM-pisteitä tasaiseen tahtiin. Australiassa Hirvonen saavutti ensimmäisen voittonsa. MM-sarjan loppupisteissä hän oli kolmas.
Kaudella 2007 Hirvonen kasvatti voittosaldoaan olemalla ykkönen Norjassa, Japanissa ja Walesissa. Etenkin Japanin rallin voitto oli vakuuttava: Marcus Grönholm ja Sébastien Loeb ajoivat ulos yrittäessään pysyä Hirvosen vauhdissa. MM-sarjan loppupisteissä hän oli kolmas.
Hirvonen nousi Fordin tehdastallin ykköskuskiksi, kun Marcus Grönholm lopetti uransa kauden 2007 jälkeen.
Kaudella 2008 Hirvonen taisteli maailmanmestaruudesta Loebiä vastaan toiseksi viimeiseen kilpailuun asti. Toiseksi loppupisteissä sijoittunut Hirvonen voitti Jordanian, Turkin ja Japanin osakilpailut ja ajoi MM-pisteille kaikissa 15 rallissa.
Pisteen päähän mestaruudesta
Hirvonen oli Loebin kovin vastustaja myös 2009. Tällä kertaa mestaruustaistelu venyi viimeiseen kilpailuun asti. Walesissa Hirvonen joutui kuitenkin tunnustamaan Loebin paremmakseen. Mestaruuden hän hävisi vain yhden pisteen erolla. Kauden ehdoton kohokohta oli voitto Suomen MM-rallissa. Hirvonen voitti myös Kreikan, Puolan ja Australian osakilpailut ja ajoi Argentiinan keskeytystä lukuun ottamatta kaikissa ralleissa palkintopallille.
Fordin ykköskuljettajaksi nimetty Hirvonen aloitti kauden 2010 voitokkaasti Ruotsissa. Kaudesta muodostui kuitenkin paha pettymys Hirvoselle, sillä tämän jälkeen hän ylsi vain kerran palkintopallille. Paha ulosajo Suomen MM-rallissa ja muut vastoinkäymiset kolhivat Hirvosen itseluottamusta, ja kauden edetessä hän jäi yhä selvemmin tallitoverinsa Jari-Matti Latvalan varjoon. MM-pisteissä hän jäi kuudenneksi.
Hirvonen toivoi löytävänsä uusien rallisääntöjen mukaisella Fiestalla jälleen voittovauhdin kaudella 2011. Vuosi alkoikin Hirvoselta vauhdikkaasti, kun hän nappasi voiton heti avauskisassa Ruotsissa. Tämän jälkeen tasaiset suoritukset seurasivat toisiaan, mutta Citroën-kuljettajat Loeb ja Sébastien Ogier repivät tuntuvan kaulan suomalaiseen jo kauden puoliväliin mennessä. Ranskalaiskuljettajien ongelmien ja Ford-tallikaveri Jari-Matti Latvalan avun myötä kannonkoskelainen sai kuitenkin tilaisuuden taistella mestaruudesta kauden päätöskisassa Walesissa. Unelma ensimmäisestä mestaruudesta meni kuitenkin murskaksi konerikon vuoksi.
Kauden 2011 jälkeen Hirvosen ja Fordin tiet erkanivat suomalaiskuljettajan tehtyä kaksivuotisen sopimuksen mestaritalli Citroënin kanssa.
Kauden 2012 Hirvonen ajoi Citroënillä kakkoskuskina. Kausi toi mukanaan yhden MM-osakilpailuvoiton ja MM-sarjan kakkossijan. Sebastien Loebin päätös ajaa vain neljä MM-rallia kaudella 2013 nosti Hirvosen Citroënin ykköskuskiksi. Kausi sujui kuitenkin mollivoittoisesti, eikä voittoja tullut koko kauden aikana.
Kaudeksi 2014 Hirvonen palasi jälleen M-Sport -talliin ja Fordin rattiin.