Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Marimekon viime vuosi oli yksi sen historian parhaista – Kokonaisvaltainen lifestyle puhuttelee, toimitusjohtaja uskoo

1:35Marimekolla menestyksekäs vuosiVuosi 2018 oli Marimekolle menestyksekäs.
Julkaistu 27.02.2019 22:54

Sanna Pekkonen

sanna.pekkonen@mtv.fi

Toimittajan kuva

Anu Korhonen

anu.korhonen@mtv.fi

anukoooo

Marimekko teki viime vuonna yhden historiansa vahvimmista vuosista. Yli 12 miljoonan euron liikevoitto on reilu 40 prosenttia edellisvuotta parempi.

Kasvua kertyi pääosin vähittäis- ja tukkumyynnistä Suomessa ja Japanissa.

– Marimekon kokonaisvaltainen lifestyle puhuttelee ja erottaa meidät vahvasti kilpailijoista. Niin vaatteita, laukkuja, asusteita kuin kodintuotteita myydään kaikilla meidän päämarkkina-alueilla, Marimekon toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko kertoo. 

Alahuhta-Kaskon mukaan maailmalla vetoavat edelleen ikoniset Marimekko-tuotteet.

– Unikko on aina ajankohtainen, Alahuhta-Kasko sanoo.

Myymälöitä ensi kertaa enemmän Suomen ulkopuolella

Viime vuosi oli Marimekolle merkittävä myös myymäläverkoston suhteen. Ensimmäistä kertaa myymälöitä oli enemmän kotimarkkinoiden ulkopuolella kuin Suomessa. Nyt tuotteita voi ostaa yli 150 myymälästä 15 maassa.

– Meillä avautui menneenä vuonna 12 uuttaa myymälää ja shop-in-shoppia, joista valtaosa avattiin kasvun kannalta tärkeimmällä alueella, Alahuhta-Kasko kertoo.

Tällaisia maita ovat hänen mukaansa muun muassa Japani, Kiina, Thaimaa ja Etelä-Korea. 

Marimekko aikoo kasvattaa myymäläverkostoaan myös tänä vuonna. Lisäksi kasvua haetaan verkkomyynnin lisäämisestä. 

Lisää aiheesta:

"Historiallisen" tuloksen tehnyt Marimekko hirmukiidossa pörssissäMarimekossa vauhti kiihtyiMarimekon liikevoitto nousi heinä-syyskuussa 13,3 miljoonaan euroon – täältä kasvua nyt haetaanMarimekolta lihava alkuvuoden tulos – netti veti, myymälöissä hiljaisempaaMarimekolta tulosyllätys: Liikevoitto kaksinkertaistui alkuvuonna – osake ampaisi rajuun nousuunMarimekon kurssi yli kaksinkertaistui, toimitusjohtaja avaa kasvun taustat Peter Nymanille: "Kaikki lähtee luottamuksesta"
MarimekkoTalous

Tuoreimmat aiheesta

Marimekko
  • Eilen15:58
    Liiketulos

    Tukkumyynti nosti Marimekon tulosta – liikevoitto kasvoi 14 prosenttia

  • 14.8.17:33
    Yritykset ja brändit

    Marimekon tulos ja liikevaihto nousivat

  • 16.7.17:41
    Suomalainen design

    Marimekko ja Artek yhdistivät voimansa – tässä tulos

  • 18.6.16:22
    Vaatteet

    HS: Marimekko poistaa Mari-trikoopaidan valikoimastaan

  • 17.6.14:20
    Sinkkuelämää

    Suomi-viittauksia vilisee Sinkkuelämää-jatkosarjassa – nyt kuittailtiin Helsingistä