Reilu kymmenes MTV:n kyselyyn vastanneista suomalaisista paljasti turvautuvansa lainoihin selvitäkseen lomasta. Liki 90 prosenttia vastaajista puolestaan tyrmäsi kesälainat.
Lainasto Oy:n TNS-Gallupilla teettämän tuoreen kyselytutkimuksen mukaan kymmenes suomalaisista joutuu ottamaan lainaa selvitäkseen taloudellisesti lomastaan. Kysyimme MTV:n lukijoilta, lomailevatko he lainarahalla.
MTV:n kyselyyn vastasi 1 221 suomalaista, joista jopa 89 prosenttia tyrmäsi lomalainat. 11 prosenttia vastaajista puolestaan myönsi joutuvansa ottamaan lainaa lomaansa varten.
"Ei järkeä"
"Ei ole tarvetta maksaa lomailun menoja loman jälkeen, vaan voin suunnitella tulevaa aikaa ilman velanmaksuja!" ei tulis mieleenkään
"Ei järkeä." Nuukuri
"Elän suu säkkiä myöten, enkä lainaa kesällä enkä talvella." Anjukka
"En kesälomaa enkä muutakaan elämää varten (ei myös kulutusluotoille)." Nim. velaton
"Kannattaisiko opetella elämään arkea niin, että rahaa jää säästöön?" Elina
"Lomarahahan on sitä varten." Lakritsa
"Menot tulojen mukaan myös lomalla." einari
"En, ei ole työtä, ei ole lomaa, ei ole rahaa..." No money
"Loma ei ole laskuhelvetin arvoinen asia." takouden keluja
"En, miksi ottaisin... Minähän olen lomalla." Lomalla
"Ei tietenkään voi ottaa.. Lomailu lompakon mukaan.."
