Lukijat kertovat: "Jumaluus on meissä kaikissa ja kaikessa"

Helmen viikkokyselyssä lukijamme paljastivat, uskovatko korkeampiin voimiin. Lue lukijoiden kertomuksia uskosta ja uskomattomuudesta!

Helmen viikkokyselyssä kysyimme, uskovatko lukijamme korkeampaan voimaan. Kyselyyn tuli yli 1000 vastausta.

Enemmistö vastaajista, noin 72 prosenttia, kertoi uskovansa korkeampien voimien olemassaoloon. 17 prosenttia ei uskonut; hieman yli yhdeksän prosenttia lukijoista olisi halunnut uskoa johonkin.

Uskoa vai ei? Lue lukijoiden kertomuksia!

"Jumaluus on meissä kaikissa ja kaikessa"

"Uskon, että meillä on näkymättömiä auttajia toiselta tasolta. Karman laki. Hyvää Joulua!" Liisukka

"Jumalaan uskon. Minulla oli vaikea elämäntilanne, itkin usein koska minua pidettiin pilkan kohteena teoissa ja puheissa ystävien keskuudessa. Silti olin hyvä näitä ihmisiä kohtaan, ja olen edelleen, koska en osaa olla paha ihmisille. Oli taas ilta kun seisoin keittiön ikkunan ääressä puhuen Jumalalle ääneen "Auta Minua ja anna minun olla lapsesi". Yöllä näin ilmestyksen: kartion mallinen valo oli ylläni ja sieltä kuului ääni "Sinä Olet Minun Rakas Lapseni". Aamulla herätessäni tiesin Jumalan olevan lähelläni ja minun on tälläkin hetkellä hyvä olo sydämessäni ja sielussani, vaikka oma miesystävä on selkäni takana kieroilemassa, myöhemmin tullessaan kotiin sanoo "en ole mitään tehnyt". Minun on hyvä olla." Mamma

"Uskon Jumalaan"

"Maailman on pakko olla jonkun korkeamman/suuremman voiman suunnittelema, koska kaikki toimii niin järkevästi." SamrtOne

"Brahman, Tao, Jumala, jumalat, Maailmanhenki: Jumalassa "me" elämme, liikumme ja olemme. Jumala elää "meissä" "meinä" "sinussa" "sinuna" ja "minussa" "minuna". Ei ole mitään, mikä ei olisi Jumalaa. On vain Jumala, jonka eräitä ilmentymiä ovat ajatukset, tunteet, aikomukset, muistot, halut, ihmiset, eläimet, kasvit, kivet, mineraalit, ja kaikki, mistä inhimillinen tietoisuus rajoittuneena Jumalan ilmentymänä ei ehkä tietoinen." ishvaradas

"Korkeampi voima olemme me itse. Pitää löytää vain oikea "taajuus" ja uskoa siihen, että kaikki energia on yhtä." Onnellinen

"Uskon universaaliin rakkauteen. Suosittelen kirjoja Keskusteluja jumalan kanssa kaikille näitä pohtiville ja kaikille muillekin." souly

"Uskon Jumalaan ja Jeesukseen koska emme mielestäni ole syntyneet "itsestään" eikä maailma ole olemassa muuten vaan. En usko Helvettiä olevan olemassa, vaan kaikkien saavan syntinsä anteeksi. Ehkä joku saattaa syntyä kuitenkin uudelleen koppakuoriaisena..." tupu

"Uskon, että meillä jokaisella on suojelusenkeli, joka ohjaa meitä vastaan tulevissa asioissa ja tilanteissa. Meidän vai pitää muistaa pyytää apua, ja saatuamme avun muistaa kiittää siitä. Minä myös uskon siihen, jos ei pyydä ei myöskään saa. Ennen kaikkea uskon korkeampaan Luojaan, joka on luonut maan ja taivaan sekä äärettömän avaruuden ja jota hädässä huudamme, eli Jumala." Mietiskelijä

"Jumaluus on meissä kaikissa ja kaikessa. Koen sen konkreettisesti omassa elämässäni. Kaikki on oikein: keräämme kokemuksia maallisen vaelluksemme aikana sielumme kokemushistoriaan. Olemme alunalkujaan ja loppujenlopuksi kaikki yhtä." pate-shamaani

"Uskon universaaliin rakkauteen!"

"Ihminen loi jumalat"

"Ihminen loi jumalat omaksi kuvakseen. Joku kenties tuntee jotain tarvetta uskoa johonkin olemattomaan. Minun puolestani ihminen saa uskoa vaikka huopatossuun." Mummo lumessa

"On hirveän itsekeskeistä kuvitella, että meidät on joku luonut tänne jotain tarkoitusta varten." Sarah

"Jos meillä olisi joku ylipäällikkö, joka on muita mahtavampi, niin miksi hän sallisi kaikki vääryydet ja ihmisten kärsimykset maailmassa?" Adios

"Oikeastaan lähinnä toivon, ettei jumalaa ole olemassa, sillä jos tällä hetkellä maailmassa on jumala, on hän todellinen hirviö. Jumala, joka antaa kauheuksien tapahtua viattomille ja lapsille, on todellisuudessa paholainen." miu

"Uskon, että meillä jokaisella on suojelusenkeli."

"En usko mihinkään yliluonnolliseen. Uskonnot on ihmisten kehittämiä ja Jumalat ihmisten keksimiä. Olisin kyllä uskonut 4000 vuotta sitten luonnonihmeiden edessä, nyt asiat voidaan selittää jo järjellä." Mies82

"Ei niin julmaa "jumalaa" voi olla joka sallisi tällaiset kohtalot!" arttu

"En voi käsittää, miksi ihmiset uskovat korkeampaan, yliluonnolliseen voimaan. Siinä ei ole vain mitään järkeä. Mikään asia ei siihen viittaa, mikään ei sen puolesta puhu ja huomioiden ihmisen oman psyykeen ja tarpeen olla jumalhakuinen, asia selittyy. Taisin vastata itse omaan ihmettelyyni." Keijo

"Kaikki on vain luonnon omaa voimaa, ei ole mitään "suunnittelijaa ja ohjaajaa" tapahtumille." en todellakaan usko


MTV3/Helmi

Kuvat: Shutterstock

Lue myös:

    Uusimmat