Mainos

Lopeta murjotus: Onnellisuus on näin pienestä kiinni!

Onnellisuus on vain asenteesta kiinni. Jos hymähdät epäuskoisena jo tässä kohtaa tekstiä, tee itsellesi palvelus ja kokeile neuvoja viikon ajan – sinulla ei ole mitään menetettävää!

Health.com-sivuston mukaan oma onnellisuus on vain elämänasenteesta kiinni ja positiivisuuttakin voi opetella. Mitäpä jos ottaisit itseäsi niskasta kiinni ja tekisit omalle mielialallesi aktiivisesti jotain?

1. Iloitse hetkestä

Huomaatko sinäkin eläväsi Sitten kun -elämää? Olet onnellinen sitten kun löydät aviomiehen, tai olet onnellinen sitten kun saat raha-asiasi kuntoon? Sen sijaan että murehtisit huonoja asioita, keskity elämäsi hyviin puoliin.

2. Hymyile

Tämä yksinkertainen neuvo voi tuntua aluksi hölmöltä, mutta muun muassa Tampereen yliopiston tekemän tutkimuksen mukaan tekohymykin vaikuttaa mielialaan positiivisesti. Suupielten vetäminen ylöspäin ei tietenkään paranna kaikkia murheita, mutta arjen harmauteen se on oiva lääke.

3. Harrasta liikuntaa

Jos viihdyt paremmin sohvalla kuin lenkkipolulla, harrasta enemmän liikuntaa. Hauska ja hikinen harrastus tuottaa hyvää niin fyysisesti kuin henkisestikin. Sen avulla voi myös päästää paineita - vai voisiko olla parempaa tapaa purkaa kiukkua kuin kunnon juoksulenkki tai nyrkkeilytunti?

Mikäli hikiliikunta ei ole juttusi aloita pienestä: Tee pieniä kävelylenkkejä tai valitse portaat hissin sijaan. Hiljalleen huomaat haluavasi liikkua enemmän ja enemmän.

4. Ympäröi itsesi positiivisuudella

Miten ympärilläsi olevat ihmiset suhtautuvat elämään? Jos olet usein allapäin tai tylsistynyt elämääsi, kannattaa katse suunnata oman itsen lisäksi myös lähipiiriin. Negatiiviset lausahdukset ja jatkuva valittaminen tarttuvat, joten huomauta asiasta tai vietä aikaasi elämään myönteisemmin suhtautuvien ihmisten kanssa.

5. Lopeta valittaminen ja ryhdy toimeen

Mitä sitten vaikka rahatilanteesi olisi huono tai ystäväsi eivät ymmärrä sinua? Näe elämäsi hyvät asiat ja lopeta turha valittaminen. Jos oikeasti koet kaipaavasi muutosta, tee asialle jotain. Jos haluat uuden työpaikan, ryhdy toimeen äläkä vain puhu siitä, sillä jo pelkkä yrittäminen tekee sinusta hieman onnellisemman.

6. Treenaa onnellisuutta

Monet meistä ovat tottuneet negatiivisuuteen niin, että se tulee meiltä luonnostaan. Opeta siis itsellesi positiivista ajattelua - pyri näkemään ensin asioiden ja ihmisten hyvät puolet.

Älä kuitenkaan yritä peittää aitoja tunteitasi. Jos sinulla on oikeasti paha mieli, näytä se ja anna tunteiden tulla ulos. Vihan ja surun patoaminen ei ole pikatie onneen.

7. Rauhoitu

Jatkuva kiire on tämän päivän kirosana, joka vaikuttaa myös mielialaan. Omista itsellesi ainakin muutama hetki päivässä, jolloin saat rentoutua ja keskittyä siihen, miltä sinusta tuntuu.

Jos kalenterisi on täpötäynnä merkkaa sinne hetkiä, jotka ovat vain sinua ja läheisiäsi varten. Älä anna työn ja muiden kiireiden viedä elämääsi sinulta pois.

Lähde:Health.com

(MTV3)

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.